تکمیل طرح بازآفرینی کوچه باغ‌های مسیر گردشگری مهرپادین

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز از تکمیل پروژه مرمت و بهسازی قسمتی از کوچه باغ‌های محله تاریخی مهر پادین مهریز خبرداد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  مجاهد کرباسی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز با بیان اینکه بافت مهرپادین به‌ عنوان تنها مجموعه ثبت‌شده در مهریز است، گفت: بر اساس سیاست‌های راهبردی حفاظت از شهر تاریخی مهریز، از محل اعتبارات میراث فرهنگی، برای تکمیل طرح باز آفرینی قسمتی از کوچه باغ‌های محله مهرپادین، بهسازی شد.

او با اشاره به اینکه کف سازی و اجرای ازاره کوچه باغ‌های مسیر گردشگری مهرپادین انجام شده است، افزود: با مرمت و بهسازی، این مسیر بیشتر مورد توجه گردشگران قرار خواهد گرفت.

کرباسی اظهار داشت: محله مهرپادین با توجه به عناصر با ارزش و تاریخی موجود در آن جزو هسته‌های نخستین و قدیمی‌ترین منطقه شهر مهریز است که به آن منطقه توده نیز می‌گویند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز افزود: مجموعه تاریخی مهرپادین، مجموعه شهری کامل شامل مسجد جامع، حمام، آب انبار، حسینیه و بازارچه است که با کمی فاصله، آسیاب آبی نیز در این مجموعه قرار گرفته است و قدیمی‌ترین بخش این محله و مجموعه، متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.

این مقام مسئول ادامه داد: باغشهر تاریخی مهریز به شماره ۳۲۷۶۳ در تاریخ چهارم آبان سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بر این اساس ضروری است کلیه ساکنین در محدوده و حریم این باغشهر، قبل از هرگونه تخریب، ساخت و ساز و اجرای نما از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری استعلام کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار