فرماندار قصرقند گفت: دکه بازار و دیگر واحد‌های صنفی غیر ضروری این شهرستان به مدت یک هفته به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحیم بخش پاک اندیش اظهارداشت: فعالیت کاری واحد‌های صنفی ضروری جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت از ساعت ۹ تا ۱۸تعیین شد که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نسبت به پلمب این واحد‌های صنفی اقدام خواهد شد.

او  با اشاره به اینکه دست فروشان و بساط گستران سطح شهرستان تا اطلاع بعدی جمع آوری شده و برخورد‌ها تشدید شده است، افزود: واحد‌های صنفی ضروری نسبت به حضور مشتریان در داخل مغازه جلوگیری کرده و هر گونه ارائه خدمت با ایجاد فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

فرماندار قصرقند عدم اقامه نماز‌های جمعه و جماعت تا اطلاع بعدی، تجمع نکردن رانندگان تاکسی شهری در داخل دفتر آژانس و همچنین رعایت نکات بهداشتی در داخل وسیله نقلیه را از دیگر تصمیات ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان عنوان کرد.

او گفت: شیوع ویروس کرونا در قصرقند رو به افزایش بوده و اوضاع به دلیل کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی نگران کننده است.

پاک اندیش اظهارداشت: در طول ماه‌های گذشته نسبت به ضدعفونی اماکن مختلف اقدام شده و همچنان توصیه می‌شود مردم بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز (جمعه) تا امروز (شنبه) ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

او ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

جهانپور افزود: همچنین ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار