سیدعباسی: مگر می‌شود در ایران ظرف چند روز تمامی شرایط بوندسلیگا را رعایت کرد؟

مربی تیم فوتبال شهرخودرو گفت: با توجه به امکانات داخل کشور، نمی‌توان بوندسلیگای آلمان را با لیگ برتر مقایسه کرد.

داوود سید عباسی، مربی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد شرایط خود و شایعه مبتلا شدنش به ویروس کرونا اظهار داشت: ۲ روزی می‌شود که در تمرینات شهرخودرو شرکت می‌کنم و به هیچ وجه به کرونا مبتلا نشده بودم. روزی که تست کرونا در تمرین شهرخودرو انجام شد، علائم سرماخوردگی داشتم و برای اینکه دیگر اعضای تیم مبتلا نشوند، راهی تهران شدم. اکنون هم بدون مشکل در تمرین تیمم حضور دارم.

داوود سید عباسی

مگر می‌شود در ایران ظرف چند روز تمامی شرایط بوندسلیگا را رعایت کرد؟

عضو کادر فنی شهرخودرو درمورد برگزاری ادامه بازی‌های لیگ نوزدهم گفت: شرایط کشور اصلا خوب نیست.  اگر شرایط برای برگزاری لیگ آماده است، چرا هر روز یک گزینه جدید روی میز سازمان لیگ قرار می‌گیرد؟ آقایان مدام ما را با بوندسلیگا مقایسه می‌کنند و می‌گویند پروتکل‌های اعلام شده بر اساس شرایط بوندسلیگا است. مگر می‌شود در ایران ظرف چند روز تمامی شرایط بوندسلیگا را رعایت کرد؟ حداقل به چند ماه زمان نیاز داریم تا بتوانیم تمامی مراحل پروتکل‌های ابلاغی را فراهم و اجرا کنیم.


بیشتر بخوانید:

کرونا از بین نرفته اما ترس مردم کاهش یافته است

سیدعباسی درمورد تداوم ویروس کرونا در ایران و شهر‌های محل برگزاری مسابقات لیگ برتر، تصریح کرد: همین چند ماه پیش، کرونا در ۲۰ درصد ایران وجود داشت و ترس مردم به ۸۰ درصد رسیده بود، اما حالا که کرونا به مرز ۸۰ درصد رسیده، ترس مردم ۲۰ درصد شده است. آمار کرونا هر روز اعلام می‌شود و می‌توان رصد کرد که وضعیت این ویروس در شهر‌های ایران به شکلی است. همین پازل را کنارهم بگذاریم، متوجه می‌شویم که نباید به دنبال برگزاری ادامه بازی‌ها باشیم. پیشنهاد می‌کنم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چند ماه دیگر وقت بدهند و اگر پس از چند ماه باشگاهی نتوانست پروتکل‌های ابلاغی را رعایت کند، آن باشگاه را جریمه کند، اما مطمئن باشید در حال حاضر همه باشگاه‌ها توانایی اجرای پروتکل‌ها را ندارند.

وحی منزل نیست که حتما لیگ را برگزار کنیم

او با اشاره به علاقه اش به فوتبال گفت: ما هم فوتبال را دوست داریم و در این روز‌هایی که فوتبال وجود ندارد، مثل ماهی شدیم که او را از آب گرفته اند. من سال‌ها در فوتبال ایران بودم و دلم برای فوتبال تنگ شده است، اما باور کنید شرایط در حال حاضر برای برگزاری لیگ برتر وجود ندارد. وحی منزل نیست که حتما لیگ را برگزار کنیم. چرا هیچ کس توجه نمی‌کند که اگر فوتبالیستی کرونای حاد بگیرد، برای بازگشت به میادین مشکل جدی خواهد داشت؟

سید عباسی در استیل آذین

بهتر است برای تعیین تکلیف لیگ پینگ پنگ بازی کنیم

وی با اشاره به نبود تصمیم قاطع از سوی سازمان لیگ برای ادامه بازی ها، گفت: واقعا نمی‌دانم چرا حرف و حدیث‌های مربوط به برگزاری بازی‌ها زیاد است؟ در همین مشهد شرایط ویروس کرونا، قرمز است و در اوج این ویروس قرار داریم. به هر حال تمرینات مان را برگزار می‌کنیم و تا جایی که بتوانیم پروتکل‌ها را اجرا می‌کنیم، اما به جای لیگ بهتر است پینگ پنگ یا تنیس بازی کنیم تا هم شرایط دلخواه جدولی مشکلی نداشته باشد و هم کسی به کرونا مبتلا نشود. تازه باید دقت کنیم که تنیس روی میز هم به صورت دوبل نباشد، چرا که در آن وضعیت هم امکان سرایت کرونا وجود دارد. ما نگران سلامتی بازیکنان و اعضای تیم‌ها هستیم.

چک‌های اخیر باشگاه به بازیکنان حسن نیت ما را ثابت کرد

مربی شهرخودرو درخصوص اینکه گفته می‌شد این باشگاه به علت مسائل مالی به دنبال لغو بازی‌های لیگ است، تاکید کرد: چک دیگری برای اعضای تیم صادر و به نوعی با این کار حسن نیت باشگاه شهرخودرو برای دلایل مخالفتش با ادامه بازی ها، مشخص شد. شهرخودرو اولین تیمی بود که بدون هوادار در لیگ بازی کرد و اولین تیمی بودیم که پیشنهاد لغو بازی‌ها را دادیم.


بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا به عنوان یک اپیدمی، تمام دنیا را درگیر کرده است

سیدعباسی گفت: موضع باشگاه ما از همان ابتدا مشخص بود و بهتر است الآن یک تصمیم قطعی برای ادامه بازی‌ها گرفته شود. ویروس کرونا به عنوان یک اپیدمی، تمام دنیا را درگیر کرده است.

برای لیگ قهرمانان هم پلن B داریم

او درخصوص اینکه اگر باشگاه شهرخودرو روی موضع خود مبنی بر انصراف از لیگ برتر باشد، تکلیف این تیم برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد بود، گفت: ابتدا باید بگویم که پاسخ این سوال را مدیران باشگاه باید بدهند، اما مطمئن باشید که ما هم پلن B برای این موضوع در نظر داریم. همه اعضای باشگاه و بازیکنان با باشگاه قرارداد دارند و تابع تصمیمات باشگاه خواهند بود.

لیگ قهرمانان؟ چو فردا شود، فکر فردا کنیم

سیدعباسی در مورد رقابت‌های لیگ قهرمانان ادامه داد: در وضعیت کنونی باید نگران امروز باشیم، چو فردا شود، فکر فردا کنیم. نباید همه زندگی مان را فدای برگزاری رقابت های لیگ برتر کنیم. پس تکلیف خانواده بازیکنان چه می‌شود؟ همه بازیکنان و اعضای تیم‌ها، خانواده دارند. تصور کنید اگر من واقعا کرونا داشتم و به دیگر اعضای شهرخودرو منتقل می‌کردم، چه می‌شد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار