سرپرست پلیس راهور استان قم مطرح کرد؛

اعمال قانون در برخورد با شیشه‌های دودی وسایل نقلیه

سرهنگ صدفی گفت: طبق قوانین و مقررات، استفاده از شیشه‌های دودی تا حدی که از فاصله ۳ متری داخل ماشین تشخیص داده شود مجاز است.

اعمال قانون در برخورد با شیشه‌های دودی وسایل نقلیه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرهنگ صدفی سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: بنابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده از شیشه‌های دودی تا حدی که از فاصله ۳ متری داخل ماشین تشخیص داده شود مجاز است.

او افزود: علیرغم تصور بعضی از رانندگان که فقط دیده شدن داخل وسیله نقلیه را شرط می‌دانند، اما ملاک بر تشخیص افراد سرنشین داخل خودرو می‌باشد.

سرپرست پلیس راهور استان قم عنوان کرد: درهرگونه برخورد با این مورد اعمال قانون صورت خواهد گرفت و ضمن اینکه در مرکز تعویض پلاک به محض مشاهده شیشه‌های دودی غیر استاندارد به آن‌ها خدمات داده نخواهد شد و اقدام به برداشتن شیشه‌های دودی توسط مالک انجام می‌شود سپس خدمات شماره گذاری اعمال می‌شود.

شروع فعالیت معاینه فنی پس از دوران کرونا

سرهنگ صدفی سرپرست پلیس راهور قم گفت: طبق قوانین و مقررات، وسیله نقلیه‌ای که ۴ سال از تاریخ ساخت آن گذشته باشد ملزود به داشتن معاینه فنی می‌باشد.

او افزود: به واسطه شیوع کرونا از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۹۸ معاینه فنی وسایل نقلیه تعطیل شد، اما از تاریخ ۳ خرداد ماه امسال فعالیت معاینه فنی از سر گرفته شد؛ که در صورت مشاهده عدم برگ معاینه فنی اعمال قانون صورت خواهد گرفت.

صدفی سرپرست پلیس راهور قم بیان کرد: از رانندگان خواهشمندیم این امر را جدی بگیرند تا در بحث کنترل سیستم سوخت رسانی و فنی ا قبیل جلوبندی سیستم، ترمز، زاویه چرخ‌ها بررسی شود تا در نتیجه کاهش مصرف سوخت، ایمنی تردد و آلودگی هوا صورت بگیرد.

مبلغ جریمه این موارد مذکور ۵۰ هزار تومان می‌باشد و همچنین دوربین‌های ثبت تخلف نیز بزودی فعال خواهد شد.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار