آغاز برداشت غلات از کشتزار‌های شیروان

بمدیر جهاد کشاورزی شیروان بگفت:برداشت غلات از سطح ۳۲ هزار هکتار کشتزار گندم و جو در شهرستان شیروان آغاز شده که پیش بینی می‌شود ۶۲ هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهران حیاتی مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: به همین منظور انبار‌های با ظرفیت بیش از ۴۲ هزار تن ذخیره سازی گندم و جو ایجاد شده است.

حیاتی افزود: ظرفیت مراکز خرید شهرستان در مجموع سه مرکز فعال شامل کارخانه آرد مطیع، ساعد و انبار‌های تعاون روستایی (لوجلی و امیرآباد) است.

او با بیان اینکه پیش بینی خرید گندم و جو در امسال، ۳۰ هزار تن است، گفت: میزان ریزش گندم در فصل برداشت گندم با کمباین در استان حداقل پنج درصد است که این میزان پارسال در شهرستان شیروان چهار درصد بود.

حیاتی در ادامه افزود: نرخ برداشت وزارتخانه‌ای برای گندم و جو دیم با کمباین متوسط به ازای هر هکتار یک میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و گندم و جو آبی ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: همچنین برای گندم و جو دیم با کمباین نیمه سنگین یک میلیون و ۸۴۰ هزار ریال و گندم و جو آبی ۳ میلیون و ۱۰ هزار ریال، محصول دیم با کمباین سنگین ۲ میلیون و ۳۰ هزار ریال و آبی ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال است.


بیشتر بخوانید:برداشت غلات در شیروان نیازمند ۱۳۰ دستگاه کمباین


حیاتی افزود: برداشت کلزا با کمباین متوسط ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، دستگاه نیمه سنگین چهار میلیون و ۵۲۰ هزار ریال و سنگین پنج میلیون و ۲۳۰ هزار ریال است.

او گفت: همچنین برای برداشت در اراضی کوهستانی و سنگلاخی ۲۰ درصد به نرخ‌های فوق با توافق طرفین افزوده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان  اظهار کرد:نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ به میزان هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال اعلام شده و این میزان برای جو ۱۶ هزار و ۳۰۹ و کلزا ۴۶ هزار و ۶۲۰ هزار ریال است که نسبت به سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.