رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

اعتیاد باعث شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های روانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اعتیاد باعث شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های روانی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛کمیته نظارت بر مراکز درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه برگزار شد.

کمیته نظارت بر مراکز درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس دانشگاه، معاون غذا و دارو، مدیر روابط عمومی، مسئول و کارشناسان نظارت بر درمان و اعتباربخشی، مسئول واحد بهداشت روان مرکز بهداشت استان، مسئول امور آزمایشگاهها، نمایندگان دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط و کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سایر اعضای این کمیته در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خیر مقدم به حاضران و تقدیر از زحمات و تلاش‌های آنان گفت: اعتیاد به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات جوامع و خانواده‌ها و باعث شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های روانی اجتماعی است.

کریمیان افزود: مراکز درمان ترک اعتیاد به عنوان ابزاری ارزشمند در جهت تغییر مسیر زندگی افراد دارای اعتیاد؛ نیازمند نظارت‌های ویژه‌ای هستند، زیرا اهمال‌کاری و تخلف احتمالی در خدمات دهی به این افراد توسط مراکز ترک اعتیاد، مانعی بزرگ بر سر سلامت مددجویان تحت پوشش است.

او اظهار کرد: همه تلاش کنیم که چرخه درمان افراد دارای اعتیاد در مراکز مربوطه در نهایت دقت و نظارت انجام شود و در این مسیر دست‌اندرکاران و کارشناسان این امر نقشی مهم در جهت تحقق اهداف و برنامه‌ها خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: متاسفانه برخی از افراد دارای اعتیاد شرایط آنان به گونه‌ای به پیش می‌رود که مجبورند به عنوان معتادان متهاجر امورات زندگی خود را بگذرانند که بالاترین میزان آسیب‌های اجتماعی و روانی متوجه آنان خواهد بود.

کریمیان بیان کرد: کمک به این افراد و گسیل دادن آنان به مراکز ترک اعتیاد؛ علاوه بر ترک اعتیاد، آنان را از آسیب‌های روانی و اجتماعی بیشتر دور نگاه خواهد داشت.

در ادامه نیز شاهماری معاون غذا و دارو دانشگاه در سخنانی با اشاره به اینکه جرائم در نظر گرفته شده برای مراکز درمان سوء مصرف مواد نباید موجبات سردرگمی و عدم دسترسی به خدمات برای مددجویان این مراکز را به دنبال داشته باشد، توجه به ادامه درمان مددجویان مراکزی که متحمل کاهش سهمیه می‌شوند را مورد تاکید قرار داد و نظارت و پایش مستمر مراکز درمان سوء مصرف مواد و مستندسازی تخلفات را امری ضروری دانست.

در ادامه نیز کرم‌پور مسئول نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه به تشریح گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های کمیته نظارت بر مراکز درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

همچنین در ادامه نیز کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به بیان دستور کار جلسه پرداخت و اعضا نیز ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود؛ به بحث و تبادل نظر پرداختند و مواردی نیز در این راستا مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.