نقشه راه برای رفع مشکلات زیتون کاران

استاندار زنجان بر ترسیم نقشه راه برای جهش تولید زیتون در استان زنجان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ نقشه راه برای رفع مشکلات زیتون کارانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حقیقی استاندار زنجان پرهیز از حاشیه سازی‌ها بر رفع بنیادی مشکلات زیتون در اراضی شیب دار منطقه طارم تاکیدکرد.

حقیقی چابک سازی ونظارت صحیح را نیاز ضروری برای حل مشکلات اقتصادی استان دانست و افزود: استان زنجان تولید کننده ۴۰ درصد از زیتون کشور است که نیازمند نقشه راه و تلاش برای افزایش ثروت آفرینی از محصول زیتون در استان زنجان است.

او پیگیری ملی برای رفع مشکلات زیتون کاران و مدیریت جهادی را ضروری شمرد و افزود: عملیاتی کردن نقشه راه سرمایه گذاری، پرهیز از موازی کاری و جذب سرمایه گذار را برای رشد بخش زیتون مهم اعلام کرد.

استاندار تشکیل کارگروه کارشناسی مداوم در استان زنجان برای رونق کار زیتون کاران را مهم عنوان کرد و گفت: ایجاد بازارچه زیتون از راهکار‌های رونق گرفتن خرید و فروش زیتون در استان زنجان است.
 
تامین آب برای اراضی شیب دار، جلوگیری از واردات روغن زیتون، ایجاد گمرک تخصصی و تلاش برای صادرات زیتون از راه کار‌های عملیاتی برای رونق زیتون در استان زنجان  اعلام شده است.

در استان زنجان بیش از ۱۵ هزار هکتار باغ زیتون بارور وجود دارد که به طور میانگین سالیانه بیش از ۵۳ هزار تن زیتون برداشت می‌شود و با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای پیش بینی می‌شود مقدار محصول تولیدی زیتون به ۵۰ هزار تن برسد.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.