مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران در شهرستان خداآفرین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدباقر هنر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی  گفت: برابر هماهنگی‌های به‌عمل آمده، روز چهارشنبه مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران جهت حفظ آمادگی نیرو‌های امدادی و عملیاتی آذربایجان شرقی و با حضور اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های قره‌داغ در شهرستان خداآفرین برگزار می‌شود.

او ادامه داد: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های اهر، کلیبر، جلفا، خداآفرین، ورزقان و هوراند که مناطق جنگلی آذربایجان شرقی در این شهرستان‌ها واقع شده است، در این مانور حضور می‌یابند.

هنربر ابراز داشت: برای برگزاری مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران، منطقه‌ی صعب‌العبور خانقاه خداآفرین در نظر گرفته شده است که سال گذشته بیشتر از سایر مناطق دچار آتش‌سوزی شده بود.

او گفت: مهم‌ترین خواسته مدیران کل مدیریت بحران استان‌ها در جلسه اخیر شورای مدیریت بحران کشور این بود که در صورت نیاز از هلیکوپتر‌های آب‌پاش در اطفای حریق هوایی استفاده کنیم.

هنربر سپس گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور اعتباراتی در قالب تنخواه جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع، تأمین دیده‌بان و تقویت یگان حفاظت در اختیار ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار داده است.

او همچنین گفت: امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان شرقی و به ویژه منطقه‌ی ارسباران در صورت بروز بحران از جمله آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها در اختیار فرمانداران خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: از همیاران محیط زیست و منابع طبیعی، تشکل‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی ارسباران می‌خواهیم در صورت نیاز و حریق‌های احتمالی به یاری دستگاه‌های دولتی بشتابند.

هنربر ادامه داد: درخواست استاندار آذربایجان شرقی از رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاون اول رئیس‌جمهور جهت استفاده از تجهیزات نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع به منظور اطفای حریق هوایی مورد موافقت قرار گرفته است.

او  ابراز داشت: ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست زیر نظر فرمانداران ارسباران مدیریت میدانی بحران احتمالی آتش‌سوزی را بر عهده خواهند داشت و امیدواریم هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ ندهد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.