در پی افزایش بیماران کرونایی

تشدید نظارت‌های کرونایی در خراسان جنوبی

به دنبال افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، نظارت‌ها بر اماکن عمومی و واحد‌های صنفی از فردا تشدید می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امشب در گفتگوی ویژه خبری شبکه خاوران گفت: متاسفانه در چند روز گذشته حساسیت مردم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و خود مراقبتی کمتر شده و شاهد خیز دوباره مبتلایان به کرونا در استان هستیم.

او با بیان اینکه پیش از ۱۴ خرداد، آمار کرونا در خراسان جنوبی تک رقمی بود افزود: در ۵ روز گذشته شاهد دو رقمی شدن آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی هستیم و امروز ۲۱ مورد ابتلای جدید ثبت شد که ۱۵ مورد آن در شهرستان بیرجند بود.

دهقانی با اشاره به اینکه متاسفانه در روز‌های اخیر برخی تالار‌ها اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده اند بیان کرد: تالار‌ها تنها اجازه سرو غذا به میزان ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و مجاز نیستند مراسم دیگری را برگزار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پلمپ دو تالار متخلف در پی رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و ادامه داد: از فردا نظارت‌ها تشدید می‌شود و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی، صمت، اتاق اصناف، تعزیرات و اماکن در صورت مشاهده تخلف، نسبت به پلمپ این اماکن اقدام می‌کنند.

او همچنین با تاکید بر اینکه مساجد استان تنها مجاز به برپایی نماز‌های یومیه هستند تصریح کرد:متاسفانه در چند روز اخیر در بیرجند و برخی شهرستان‌ها شاهد برگزاری مراسم ترحیم بدون رعایت مسایل بهداشتی بودیم که یک مورد را به دادستان مرکز استان گزارش دادیم و بعد از این هم اگر مورد دیگری مشاهده شد حتما گزارش خواهد شد.

دهقانی به همراهی خوب مردم در پیک‌های اول و دوم کرونا تا اواسط اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در این مدت با همکاری مردم، شاهد تک رقمی شدن بیماران کرونایی در استان بودیم و حتی سه روز بدون کرونا را تجربه کردیم، اما از اوایل خرداد به تصور اینکه آمار‌ها کمتر شده، حساسیت‌ها هم کمتر شد و خیز دوباره کرونا در خراسان جنوبی را شاهد هستیم.


بیشتر بخوانید: برخورد جدی با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ثبت ۷۷۵ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا در استان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد مبتلایان جدید در چند روز گذشته، خانوادگی شناسایی شده اند که این نشان می‌دهد شب نشینی‌ها و دید و بازدید‌ها در این ایام افزایش پیدا کرده است.

او اظهار کرد:در یک خانواده تنها ۵ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده که تداوم این روند نگران کننده است.

دهقانی در پایان به علایم جدید بیماران کرونایی در استان هم اشاره کرد و افزود: پیش از این افراد مشکوک با علایم تب، سرفه و تنگی نفس به بیمارستان مراجعه می‌کردند، اما هم اکنون علائمی همچون سردرد، اسهال و حتی سکته مغزی در میان مبتلایان جدید مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.