ایجاد ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آتش بر در عرصه‌های منابع طبیعی ایلام

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایلام از ایجاد ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آتش بر در عرصه‌های جنگلی استان ایلام خبر داد.

محمودی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: در رابطه با اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری و مقابله با وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها، فعالیت‌های فراوانی از اوایل اردیبهشت ماه صورت گرفته است.

او ادامه داد: یک بخش از این فعالیت‌ها خرید تجهیزات آتش نشانی است، و از سوی دیگر تمام دستگاه‌های سنوات قبل نیز آماده خدمات رسانی می‌باشند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار کرد: همچنین با استفاده ازدستگاه‌های راهسازی مانند لودر، گریدر و تراکتور، ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتراقدام به ایجاد آتش بر شده است که هدف از ایجاد این کار جلوگیری از گسترش آتش در مناطق جنگلی و کوه‌ها می‌باشد.

او بیان کرد: ایجاد پایگاه‌های حفاظتی در ۸۶ منطقه بحرانی استان ایلام که هر پایگاه حفاظتی با یک کانکس و ۴ نفر نیرو به صورت شبانه‌روزی اداره می‌شوند، از دیگر اقدامات انجام شده به منظور مقابله با آتش سوزی عرصه‌های طبیعی استان ایلام است.

محمودی ادامه داد: جاده‌های غیر ضروری در سطح جنگل‌ها مسدود گردیده و همچنین از ظرفیت دامداران، زنبورداران، بهره‌برداران و مرتع داران به منظور مراقبت از جنگل‌ها استفاده شده و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده است تا زمانی که در جنگل مشغول فعالیت هستند از جنگل‌ها مراقبت کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.