مردم مصرف برق در ساعات پیک را مدیریت کنند

اگر بار مصرفی از میزان سهمیه برق تعیین شده در استان‌ها بیش‌تر باشد بار مصرفی برای کنترل بار سایر استان‌ها و جلوگیری از قطعی کلی برق در کشور قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق، باید مصرفی برق در ساعات اوج بار مدیریت شود تا شاهد خاموشی در بخش‌های مختلف نباشیم.
 
او با بیان اینکه سهمیه مصرفی تمامی شرکت‌های توزیع برق در استان‌ها بر اساس سهمیه مشخص شده است افزود: اگر بار مصرفی از میزان سهمیه برق تعیین شده در استان‌ها بیش‌تر باشد بار مصرفی برای کنترل بار سایر استان‌ها و جلوگیری از قطعی کلی برق در کشور قطع می‌شود.
 
فرهزاد گفت: میانگین هزینه صدور قبض در بخش خانگی برای هر مشترک در دو ماه حدود ۱۷ هزار تومان است و به ازای هر درجه افزایش دما با افزایش مصرف هفت مگاواتی در بخش‌های مختلف مواجه هستیم.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اوج مصرف برق در بخش خانگی و تجاری در ساعت ۱۹ تا ۲۳، در بخش اداری ۱۱ تا ۱۵ عصر و در بخش کشاورزی ۱۲ تا ۱۶ عصر است که مشترکان در این ساعات باید مصرف خود را مدیریت کنند.

او با اشاره به اینکه ۳۸۰ هزار مشترک برق در استان وجودد دارد، گفت: از این تعداد ۸۳ درصد مشترک بخش خانگی، سه درصد عمومی، ۱۰ درصد تجاری، دو درصد کشاورزی و حدود ۰.۷۵ درصد صنعتی است.

به گفته فرهزاد: کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق (ساعت ۱۲ تا ۱۶) صرفه‌جویی و پمپ‌های آب خود را روشن نکنند، می‌توانند ۲۰ ساعت باقیمانده از شبانه‌روز را به طور رایگان برق مصرف کنند.

او افزود: در تلاش هستیم با طراحی بسته‌های تشویقی برای مدیریت مصرف در ساعات اوج بار از ایجاد خاموشی جلوگیری کنیم، پارسال هم حدود ۵۴ روز بحرانی در اوج مصرف برق در استان داشتیم، اما خوشبختانه با مدیریت مصرف به سمت خاموشی اجباری نرفتیم.

فرهزاد به بالا بودن هزینه ساخت نیروگاه اشاره کرد و گفت: برای تولید هر مگاوات برق سرمایه‌گذاری معادل ۵۰۰ هزار دلار نیاز است، بنابراین احداث نیروگاه صرفه اقتصادی ندارد.
انتهای پیام/ش
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.