نشست مجازی اتحادیه عرب با موضع بررسی پیامد‌های کرونا

اتحادیه عرب از وزاری بهداشت کشور‌های عضو خواست تا در نشست مجازی ویژه بررسی پیامد‌های ویروس کرونا حضور داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه عرب از وزرای بهداشت کشور‌های عربی خواست تا در نشست مجازی روز چهارشنبه به منظور بررسی چالش‌ها و پیامد‌های ویروس کرونا مشارکت کنند.

هیفاء ابو غزاله، معاون بخش امور اجتماعی در بیانیه‌ای که در پایگاه اتحادیه عرب قرارداد، اعلام کرد: این نشست در چارچوب رایزنی درباره برخورد با پیامد‌های همه‌گیری ویروس کروناست.

وی افزود: این نشست با هدف افزایش همکاری و هماهنگی‌ها میان وزارتخانه‌های بهداشت کشور‌های عربی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا از طریق اجرای تدابیر پیشگیرانه متناسب با حمایت مردم از این بیماری خطرناک است؛ یک بیماری که تهدیدی جدی برای بهداشت عمومی و امنیت بهداشتی کشور‌ها شده و پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی متعددی به دنبال داشته است.

اتحادیه عرب این نشست را با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، ابتلای کادر درمانی و حتی فوت برخی از پزشکان و کمبود تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در کشور‌های عضو برگزار خواهد کرد و نتایج آن به صورت سازوکاری مشخص در وزارتخانه‌ها و دفاتر اجرایی، عملی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: حفظ سلامت شهروندان از مهمترین اولویت‌های اتحادیه عرب است.

همچنین در این نشست ابتکار عمل ویژه برقراری تعادل بهداشتی در سایه بحران کرونا در کشور‌های عضو که با همکاری دفتر منطقه‌ای صندوق اسکان سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی تدوین شده مطرح می‌شود.

آمار منتشر شده از سوی مقامات کشور‌های عربی نشان می‌دهد پس از پشت سر گذاشتن موج اول همه گیری ویروس کرونا و رعایت نشدن تدابیر پیشگرانه از سوی دولت و مردم آمار ابتلای مردم به این بیماری دوباره اوج گرفته است که نیازمند تدابیری ویژه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار