صدور گواهی مهارت برای هنرجویان صنایع دستی در خاتم

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم گفت: یکصد و بیست نفر از هنر جویان صنایع دستی در این شهرستان گواهی مهارت را دریافت کردند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، عباس قدیریان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم از صدور گواهی مهارت برای ۱۲۰ نفر از هنر جویان صنایع دستی این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته ١٢ دوره کلاس آموزش صنایع دستی در رشته‌های مختلف بویژه رشته‌های گلیم بافی، سرمه دوزی و کیف دوزی در شهرستان خاتم برگزار شده است.

او افزود: تعداد چهار دوره از این کلاس‌های آموزشی در مرکز آموزش صنایع دستی واقع در اداره میراث فرهنگی خاتم ، تعداد پنج دوره از این کلاس‌ها در روستا‌های احمد آباد، خوانسار و ولیعصر و همچنین سه دوره در محله‌های شهری هادی آباد و قلعه محمد کریم خان برگزار شده است.

قدیریان اظهار داشت: گواهی این هنر جویان پس از آموزش و کسب مهارت‌های لازم و فعالیت عملی  به تشخیص مربیان از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان صادر و به آن‌ها تحویل شد.

او ادامه داد: این هنر جویان می‌توانند از مزایای این گواهی در راه اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم عنوان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به منظور آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی از سوی مرکز آموزش صنایع دستی و با نظارت این اداره در سطح شهرستان خاتم برگزار خواهد شد.

شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی استان یزد دارای میراث ارزشمند تاریخی و طبیعی، آداب و رسوم محلی و صنایع دستی بومی محلی فراوانی است که از گلیم بافی به عنوان صنایع دستی شاخص آن می‌توان نام برد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.