از حال و روز تالاب شادگان و تالاب نشینان چه خبر؟

رحیم مجدمی گفت: در حال حاضر تالاب بین المللی شادگان وضعیت مطلوبی دارد و پوشش گیاهی آن به سبب بارش باران پارسال، غنی شده است.

رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۴۰۰ هزار هکتار، یکی از تالاب‌های بزرگ استان خوزستان و جزو ۲۴ تالاب کنوانسیون رامسر محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه بیش از ۳۲۷ هزار هکتار تالاب شادگان پناهگاه حیات وحش است، افزود: رودخانه جراحی با بیش از ۹۰ درصد انتقال آب، منبع اصلی تغذیه تالاب بین المللی شادگان است، ضمن اینکه مابقی آب موردنیاز این تالاب از زهاب نیشکر و سرریز‌های رودخانه کارون تامین می‌گردد.

مجدمی به تاثیرات مطلوب بارندگی‌های ۳ سال اخیر بر وضعیت این تالاب بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد سطح تالاب آبگیری شده و پوشش گیاهی در این منطقه غنی شده است، ضمن اینکه صیادی که شغل تالاب نشینان محسوب می‌شود، رونق گرفته است.


بیشتر بخوانید

وضعیت آبگیری تالاب‌های خوزستان چطور است؟


این مقام مسئول بیان کرد: در فصل تابستان، گرمای هوا و شدت تبخیر آب و همچنین خروج آب به سمت دریا، سبب کاهش آب موجود در تالاب شده و همین امر سبب وخامت حال تالاب خواهد شد که به منظور جلوگیری از کاهش شدید آب در تالاب شادگان، کالورت‌های مسیر آبادان-ماهشهر تحت کنترل قرار دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.