۷۶۰ واحد صنفی متخلف از پروتکل های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شدند

مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ۷۶۰ واحد صنفی متخلف از پروتکل های بهداشتی کرونا تاکنون پلمب و در ایام پیش رو، نظارت ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین فروزان مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده مواردی که سلامت عامه مردم را تهدید می‌کند سرپیچی از تخلفات بهداشتی به حساب می آید.

او افزود: مواردی مانند عدم رعایت وسایل حفاظت فردی مثل ماسک و دستکش توسط مردم در مکان‌های عمومی یا عرضه مواد غذایی توسط متصدیان فروشگاه‌ها بدون استفاده از ماسک و دستکش در صورتی که افراد حاد و مشکوک مراجعه می‌کنند همه از موارد تخلفات بهداشتی است.

مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: به منظور رعایت اصول بهداشتی  ۱۴۰ بازرس در استان کار بازرسی و نظارت را انجام می‌دهند.

فروزان بیان کرد: موارد تخلف در این حوزه بسیار زیاد بوده و به طور مکرر واحدهای متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، پلمب روزانه واحدهای متخلف در دستور کار است.

او گفت: با این گونه اصناف ناچار به برخورد هستیم اما این بازرسی ها جواب‌گوی رشد کرونا نیست و نیاز است تمامی مردم، اصناف، بازاریان و متولیان همه در رعایت اصول بهداشتی کمک کنند.

مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این بازرسی‌ها مشترک با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی استان، اتاق اصناف،  بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می گیرد.

فروزان افزود: تاکنون ۳۶ هزار مورد بازرسی از اصناف استان انجام گرفته است که ۷۶۰ واحد به دلیل داشتن تخلفات بهداشتی پلمب، یکهزار و ۵۰۰ واحد به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

او بیان کرد: محدودیت هایی در زمینه این بازرسی ها وجود دارد و نمی‌توان به منظور رعایت الزامات بهداشتی یک بازرس را ۲۴ ساعته در یک مکان نگه داشت،بنابراین نیاز به کار فرهنگی در این راستا به شدت احساس می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.