تولید محصولات ارگانیک اولویت در جهاد کشاورزی است

استاندار فارس گفت: مهم‌ترین رویکرد جهاد کشاورزی تولید محصولات ارگانیک و بدون سموم در نقاط مستعد استان فارس است.

تولید محصولات ارگانیک اولویت در جهاد کشاورزی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در دومین نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی گفت:گام برداشتن جهاد کشاورزی به سوی بازار هدف و خرید محصول با میزان معقول و با افزایش قیمت از تولیدکنندگان و کشاورزان از رویکردهایی است که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

او، بیان کرد: در حیطه کشاورزی به صورت گسترده نمی‌توان پاسخ نیاز‌های موجود را داد اما می‌توان با توضیح در مورد امتیارها به سمت و سوی استفاده از محصولات ارگانیک کشاورزی گام برداشت.

رحیمی تصریح کرد: کارگروه باید به سوی بازار هدف حرکت کند  تا بتواند خریدار محصول تولیدکنندگان و کشاورزان شود همچنین ارائه محصول غیراستاندارد بالای یک درصد از سموم ممنوع باشد که این امر فعلا مقدور نیست و باید در مراحل بلندمدت مورد رسیدگی قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد:کنترل آلاینده‌ها، مراکز فروش سموم مجاز و غیرمجاز و مزرعه‌ها همچنین کنترل محصول و یا عرضه و ترکیبی از این گونه موارد باید از سوی  مسؤولان مورد تحقیق و بررسی شود.

او، با اشاره به بستن گلوگاه واردات کود غیراستاندارد همچنین اولویت قرار دادن آموزش هدفمند تولید محصولات ارگانیک، افزود: استفاده از محصول عمومی کشاورزان و تولیدکنندگان و بهره‎‌گیری از محصول سالم  به وسیله شبکه  نظام مهندسی، مراکز خدماتی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی با جدیت دنبال شود.

رحیمی اضافه کرد: در استان فعالیت‌های مثبتی انجام شده ولی کمتر بیان شده است و در این راستا توجه به کیفیت، رفع نواقص، زیرشاخه آموزشی، تبلیغات تولید و محل عرضه از جمله مواردی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار فارس اظهار کرد: توجه به آب تصفیه شده، بررسی میزان املاح جهت استفاده در مصارف صنعت، کشاورزی، مواد غذایی، میوه و سبزی‌ها از سوی آزمایشگاه  به ویژه سازمان محیط زیست  و نیز توجه به راه‌‌اندازی تصفیه‌خانه شرق  شهر صدرا از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.