مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ؛

افزایش ۱۱ درصدی مصرف آب قمی ها

جانباز گفت:به‌طور میانگین نیز در کل کشور ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف آب داشتیم و با این روند خیلی زود به پیک مصرف می‌رسیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین بهره‌برداری از طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شهر قم گفت: حتی در برخی از شهر‌ها در آغاز شیوع ویروس کرونا و افزایش شست‌وشو‌های ناشی از آن تا ۴۵ درصد میزان مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

جانباز تاکید کرد: به‌طور میانگین نیز در کل کشور ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف آب داشتیم و با این روند خیلی زود به پیک مصرف می‌رسیم.

او افزود: باید سطح تاب‌آوری تاسیسات آب و فاضلاب به دلیل افزایش میزان مصرف آب در اثر شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن دمای هوا، افزایش یابد تا در تامین پایدار آب موردنیاز مردم مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: البته در این میان باید برنامه‌های منسجمی نیز برای آگاه‌سازی مردم توسط شرکت‌های آب و فاضلاب و رسانه‌ها دنبال شود تا با رعایت الگوی مصرف صحیح، شرایط تامین آب پایدار برای همه مردم به وجود آید.

او  بیان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده صنعت آب و فاضلاب کشور در وضعیت خاصی به سر می‌برد، اما بااین‌وجود تلاش کردیم خدمت‌رسانی به مردم در عرصه تامین آب و تصفیه فاضلاب به‌صورت بی‌وقفه انجام شود.

جانباز ادامه داد: باوجود سختی تامین اعتبار طرح‌های عمرانی در صنعت آب و فاضلاب، پروژه‌های این بخش به‌طور مستمر در حال افتتاح است.

او بیان کرد: اکنون کارکنان این شرکت‌ها در قالب ساختار یکپارچه مشغول به فعالیت هستند و این تحول موجب یکسان نگری و سرعت یافتن طرح‌های عمرانی صنعت آب و فاضلاب و همچنین افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم در همه مناطق شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تشکیل آب و فاضلاب استانی در اثر تجمیع آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر تحول بزرگی بود که در این حوزه رقم خورد و با حذف تعداد قابل‌توجهی از پست‌های دولتی، نقش مهمی در کوچک‌سازی دولت داشت.

جانباز  در ادامه با اشاره به اجرای پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران تاکید کرد: امسال در قالب این پویش هر هفته طرح‌های بزرگ و مهمی توسط وزارت نیرو در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد که نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مردم خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین به نقش مهم بخش خصوصی در اجرای این طرح‌های صنعت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: امروز اعتماد به توانایی بخش خصوصی به یک باور تبدیل‌شده است و فعالان این عرصه با استفاده از موقعیت ایجادشده در اجرای طرح‌های صنعت آب و فاضلاب می‌توانند فرصت‌های شغلی متعددی را در کشور ایجاد کنند.

جانباز با اشاره به اهتمام دولت برای افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب در کشور، بیان کرد: پساب‌های خروجی از تصفیه‌خانه‌ها دارای کیفیت بالایی است و می‌توان از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

او در ادامه بر لزوم استفاده از پساب در بخش‌های مختلف همچون صنعت اشاره کرد و افزود: انتظار ما این است که از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب که برای تولید آن سرمایه‌گذاری زیادی انجام‌شده است، به نحو احسن استفاده شود.

طرح توسعه، بازسازی و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ قم، امروز به بهره‌برداری رسید. این طرح باهدف دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب شهری و ارتقا کیفیت پساب خروجی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

با بهره‌برداری از این طرح، ۲۵۰ هزار تن از مردم شهر قم از خدمات آن بهره‌مند خواهد شد. این طرح ظرفیت تصفیه ۵۰ هزار مترمکعب فاضلاب در هر شبانه‌روز را دارد.

هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است. در این پویش طرح‌های مهم این وزارتخانه در ۳۱ استان کشور افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.