افزایش ایمنی مراکز جمعیتی و بازار با آموزش

معاون امور عمرانی فرماندار همدان گفت: ایمنی مراکز جمعیتی و بازار باید با آموزش افزایش یابد.

سطح ایمنی مراکز جمعیتی و بازار باید با آموزش افزایش یابد،به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا زمانی, معاون امور عمرانی فرماندار همدان  در ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان همدان بیان کرد: برای ایمنی بازار و مراکز تجاری بخشی از وظایف متوجه دستگاههای اجرایی  و بخشی مربوط به مالکین و هیات مدیره مراکز تجاری است.

او افزود: اصلاح شبکه های توزیع برق به عنوان یکی از عوامل آتش سوزی در سالهای اخیر در دستور کار توزیع برق شهرستان و مالکین واحدها و مراکز تجاری قرار گرفته و اقدامات خوبی هم انجام شده است اما همچنان در برخی از مراکز نیاز به رفع مشکلات داریم.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان با اشاره به ضرورت افزایش تعامل بین سازمان آتش نشانی، اتاق اصناف و میراث فرهنگی برای به سرانجام رسیدن برخی از این نواقص تاکید کرد : آموزش نگهبانان و سرایداران این مراکز می تواند در پیشگیری از برخی از حوادث بسیار کارآمد باشد.

زمانی ادامه داد : گزارش سازمان آتش نشانی مبنی بر بررسی کارشناسی ساختمان های اداری و معرفی مشکلات ساختمانی ادارات  باید در اولویت  قرار گیرد.

او با بیان اینکه نزولات جوی مناسب باعث رویش مناسب گیاهان و محصولات کشاورزی شده است افزود : با توجه به افزایش دما و احتمال آتش سوزی مراتع و کشتزارها لازم است دهیاران و کشاورزان آمادگی لازم را برای پیشگیری داشته باشند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان هم با اشاره به هزارو ۶۵۱ مورد بررسی کارشناسی این سازمان گفت: همه مراکز جمعیتی حساس از نظر وضعیت ایمنی مورد پایش قرار گرفته و نواقص به متولیان ابلاغ شده است.  

محمد رضا بیاناتی با بیان اینکه گاهی نواقص یک واحد تجاری به ۲۵ مورد هم رسیده است افزود: در بافت بازار و مراکز تجاری همدان انبار‌های غیر اصوالی کالا، فعالیت برخی از واحد‌های صنفی پرخطر در مجاورت یکدیگر، استفاده از مصالح نامناسب، رعایت نکردن الزامات ایمنی، سیم کشی نامناسب برق عمده نواقصی است که وجود دارد.

او بیان کرد: قبل از هرگونه ساخت و ساز و اخذ پروانه ساختمانی اخذ پروانه ایمنی از سازمان خدمات ایمنی ضروری است و در صورت رعایت این موضوع شاهد کاهش قابل ملاحظه حوادث خواهیم بود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.