صدور روزانه بیش از ۳ هزار بارنامه در گلستان

معاون حمل و نقل راهداری گلستان گفت: در ایام برداشت محصولات کشاورزی و جا به جایی آن‌ها در گلستان روزانه بیش از ۳ هزار بارنامه صادر می‌شود.

میرشاهی معاون حمل و نقل راهداری گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۲۰۰ کامیون نمره گرگان در حال جابه جایی محصولات برداشت شده از مزارع گلستان هستند.

او افزود: از حدود یک ماه پیش با آغاز برداشت سیب زمینی در سطح مزارع استان به استان‌های مجاور فراخوان زده ایم تا کامیون داران برای حمل این محصولات به گلستان بیایند.

میرشاهی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در ایام برداشت محصول در گلستان حدود ۵ هزار کامیون از خارج از استان وارد گلستان شوند.

او افزود: در حالت معمولی میانگین صدور بارنامه در گلستان روزی بین یک هزار و ۶۵۰ تا یک هزار و ۷۰۰ بارنامه است، اما در ایام برداشت محصولات این آمار به بالای سه هزار بارنامه در روز می‌رسد.

میرشاهی گفت: با توجه به بارندگی‌ها برداشت برخی از محصولات با تاخیر همراه شد و همین موضوع نظم برداشت محصولات را بر هم زد و در جا به جایی‌ها هم تاثیر گذاشت.

معاون حمل و نقل راهداری گلستان در رابطه با گرانی کرایه حمل و نقل محصولات کشاورزی گفت: کشاورزان باید به این موضوع توجه کنند که فصل کار برای کامیون داران در گلستان در ایام برداشت محصولات کشاورزی بوده و به جز این موضوع هزینه‌های سنگین تعمیر و نگه داری کامیون‌ها موجب این افزایش قیمت می‌شود.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار