آغاز برداشت محصول نخود فرنگی از مزارع شهرستان طارم

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش بینی می شود بیش از ۶ هزار تن نخود سبز به ارزش ۳۵۲ میلیارد ریال از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

آغاز برداشت نخود فرنگی از مزارع شهرستان طارمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اسکندری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: سطح زیر کشت محصول نخود فرنگی در سال زراعی ۹۸-۹۹ به میزان ۸۰۰ هکتار بوده و پیش بینی می شود مقدار ۶۴۰۰ تن محصول نخود سبز با ارزش ریالی ۳۵۲ میلیارد ریال از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف گردد.
 
 
او با اعلام اینکه هزار و ۱۵۰ بهره بردار در این شهرستان مشغول فعالیت و کسب درآمد از این محصول می‌باشند، اضافه کرد:همه ساله برداشت محصول نخود فرنگی طارم از هفته اول اردیبهشت شروع و تا اواخر خرداد ادامه می‌یافت، ولی امسال به دلیل خنک بودن هوا در فصل بهار، برداشت این محصول با تاخیر و از اواخر اردیبهشت آغاز شد.
 

اسکندری افزود: محصول تولیدی این شهرستان بدلیل کیفیت بالا، علاوه بر تامین نیازمصرف استان زنجان و سایر استان‌های همجوار، هر ساله قسمت عمده‌ای از آن جذب کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور به منظور تهیه کنسرو می‌گردد.
 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: از اقدامات انجام گرفته در خصوص کشت این محصول می‌توان به تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری کلاس‌های آموزشی، بازدید‌های کارشناسی، ارائه آموزش‌های فنی به کشاورزان و اطلاع رسانی جهت تنظیم بازار این محصول را نام برد.
 

او خاطر نشان کرد:ارقام مورد کشت نخود فرنگی در شهرستان طارم شامل ارقام محلی و رقم آنوارد می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.