آماده باش ۲۴ ساعته کشیک های اطفا حریق در جنگل ها و مراتع

کشیک های اطفای حریق در جنگل و مراتع استان چهارمحال و بختیاری به صورت ۲۴ ساعته در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

حسن عسگری جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از برقراری کشیک های اطفای حریق در جنگل ها و مراتع این استان خبر داد و گفت: به دنبال گرم شدن هوا و به منظور پیشگیری از حریق در عرصه های طبیعی، کشیک های اطفای حریق در قالب ۱۶ اکیپ در استان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خود را آغاز کردند.

او افزود: این اکیپ‌های ۴ نفره در سرجنگلبانی‌ها و مراکز شهرستان‌های ۱۰ گانه استان مستقر هستند که در مجموع ۱۴۰ نفر روز در ماه فعالیت خواهند داشت.

عسگری اضافه کرد: همچنین امسال با ساماندهی نیرو‌های مردمی و جوامع محلی مناطق بحرانی وقوع حریق در استان شناسایی و اقدامات پیشگیرانه با مشارکت مردم در حال انجام است.

او یادآور شد: حفظ منابع خدادادی و جلوگیری از کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و نیرو‌های امدادی و جوامع محلی در مراتع و جنگل‌ها انجام می‌گیرد.

عسگری یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از استان‌های بحرانی آتش سوزی زاگرس محسوب می‌شود که خوشبختانه به علت انجام اقدامات پیشگیرانه همچون افزایش آگاهی مردم از طریق اطلاع رسانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تجهیز امکانات و مشارکت مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی امسال تاکنون آتش سوزی بحرانی در استان رخ نداده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار