برگزاری سومین دوره از انتخابات کانون وکلای استان یزد در تیر ماه

رئیس کانون وکلای دادگستری یزد، از برگزاری سومین دوره از انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای استان یزد در پنجم تیر ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین جعفری، رئیس کانون وکلای دادگستری یزد در نشست خبری با اشاره برگزاری سومین دوره از انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای استان یزد در پنجم تیر ماه ۱۳۹۹ گفت: ۱۴ نفر کاندیدا در این انتخابات شرکت می‌کنند که ۵ نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب می‌شوند.

محمد حسین جعفری با بیان اینکه اعتراض نامزد‌ها به نتیجه انتخابات تا سه روز وارد است، افزود: حدود سه تا چهار روز بعد از اعلام نتیجه هیئت مدیره کار خود را آغاز می‌کند.

او به نرخ و دستمزد وکلا اشاره و تصریح کرد: تعرفه وکلا را رئیس قوه قضائیه مشخص می‌کند، اما در کنار آن توافقی به نام حق الوکاله بین موکل و وکیل بسته می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری یزد با اشاره به اجرای عدالت اجتماعی در حق الوکاله ادامه داد: حق الوکاله را طبق تمکن مالی موکل و با اساس بودن دعوا تعریف می‌شود که مالیات آن و سهم کانون وکلا را وکیل باید بپردازد.

جعفری وکالت را یک حرفه درآمد زا و در عین حال دشوار عنوان کردو گفت: هر شغلی بهایی دارد و وکالت سوای درآمدزا بودن کلنجار‌های روحی زیادی را به وکیل وارد می‌کند و روح و روان وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او یادآر شد: تخلف وکلا اعتماد عمومی جامعه را مخدوش می‌کند و با توجه به سوگند‌هایی که خورده استامانت مردم را نقض می‌کند و برخورد با وی به نفع خودش است.

برگزاری سومین دوره از انتخابات کانون وکلای استان یزد در تیر ماه

جعفری با بیان اینکه کانون وکلای استان یزد هزار و ۵۰۰ وکیل پایه یک و ۳۰۰ کارآموز وکالت را مشغول به کار دارد تصریح کرد: وکالت یک شغل محسوب می‌شود و وکلا حق اشتغال به عنوان کارمند در دستگاه‌های دولتی ندارند بلکه می‌توانند به عنوان مشاور حقوقی در دستگاه دولتی یا شرکت‌های خصوصی فعالیت کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد تصریح کرد: از ماه گذشته هیچ موسسه حقوقی مجوز نگرفت مگر مورد تایید کانون وکلا قرار بگیرد.

جعفری با بیان اینکه تاسیس موسسه حقوقی توسط قضات منع قانونی دارد و تخلف محسوب می‌شود گفت: قاضی نمیتواند ساعات عصر در موسسه‌ای مشاوره بدهد و صبح در جایگاه قضاوت حکم صادر کند چرا که خلاف اصل دادرسی عادلانه است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار