کلاهبرداری از شهروندان با عنوان مدیر عامل وپرستار خانگی

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری خانمی کلاهبردار که ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری و سرقت کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری از شهروندان با عنوان مدیر عامل وپرستار خانگیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: چهاردهم اردیبهشت ماه خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۶۴ قائم (عج)، پلیس را در جریان وقوع سرقت از منزل مادرش قرار می‌دهد و پرونده با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، حدود ۶ ماه پیش به علت بیماری مادرم فردی را به نام سمیه ۳۲ ساله برای پرستاری مادرم از یک شرکت دارای مجوز استخدام کردیم که نامبرده در کمترین بازه زمانی رابطه صمیمی و عاطفی با اعضاء خانواده برقرار کرد و بدین وسیله اعتماد همه را به خود جلب و سپس با استفاده از فرصت بدست آمده بخشی از طلا‌های موجود در منزل را شامل جواهرات قدیمی و عتیقه جات به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در چندین مرحله به سرقت برده است. به طوری که اعضاء خانواده متوجه فقدان بخشی از طلا و جواهرات نبوده اند تا اینکه برای حضور در یک مهمانی، خواهرم متوجه فقدان یکی از سرویس‌های طلا شده که با پیگیری‌ها پرستار از حضور درمنزل خودداری کرده و سپس تلفن خود را نیز خاموش کرده است.

کارآگاه شریفی افزود: با توجه به اینکه تنها مظنون سرقت همان شخص پرستار بود کارآگاهان برای کشف زوایای پنهان پرونده با اخذ دستور قضائی شناسایی منزل متهم را دستور کار قرار دادند و با مراجعه به شرکت مشخص شد، سمیه بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته به شرکت خدماتی مراجعه و مدارک هویتی خود را دریافت کرده است.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان در تحقیقات خود متوجه شدند سمیه در یک سال گذشته با خودرو‌های مختلفی به شرکت مراجعه می‌کرده که با شناسایی یکی از این رانندگان مشخص شد، وی راننده آژانس می‌باشد و سمیه به بهانه ازدواج با او رابطه عاطفی ایجاد کرده و سپس به بهانه سرمایه گذاری در یک شرکت از راننده آژانس مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال گرفته و مدتی است تلفن خود را خاموش و از وی دیگر خبری ندارد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی بیان داشت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی بدست آوردند سمیه با ایجاد رابطه دوستی به قصد ازدواج با رانندگان پس از مدتی با فریب و نیرنگ و به بهانه‌های ثبت نام مسکن مهر – ایجاد شرکت – ایجاد غرفه در نمایشگاه بین المللی و... کلاهبرداری کرده و از هر راننده حدود ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد اخذ و سپس با خاموش کردن گوشی همراهش متواری شده است.

سرهنگ شریفی در ادامه گفت: با تجمیع سرنخ‌های بدست آمده کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سمیه را در حوالی خیابان نیاوران شناسایی و در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه سمیه پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های صورت گرفته به بزه انتسابی درخصوص سرقت منزل شاکی و همچنین ۱۱ فقره کلاهبرداری با نام و نشانی جعلی از سوژه‌های خود اعتراف کرد، افزود: متهم در خصوص طلاها، اعلام داشت طلا‌ها را با فاکتورهایش سرقت و پس از سرقت طلا‌های شاکی را با فاکتورهایش فروخته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در پالایش‌های اطلاعاتی پلیسی مشخص شد هویت اصلی متهم، سمیه نبوده و وی یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای و سابقه دار می‌باشد و هویت واقعی خود را به سوژه هایش کاملا جعلی و دروغ اظهار کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری و سرقت شده را ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: متهم با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار