لژیونر موفق هندبال ایران:

هیچ وقت قصد خداحافظی از تیم ملی را نداشته‌ام

سعید برخورداری هندبالیست با استعداد اصفهانی گفت: ترجیح دادم بدون حاشیه به کارم ادامه دهم.

سعید برخورداری هندبالیست با استعداد اصفهانی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   گفت:  همانطور که میدانید من در تیم گوادلاخارا اسپانیا عضویت دارم و قرارداد من با این تیم سه ساله است که در حال حاضر دو سال از آن باقی مانده و بخاطر نمایش‌های خوبی که در این تیم داشتم پیشنهاد‌های زیادی از سایر لیگ‌های اروپایی دریافت کردم.
 
او افزود: به جز بارسلونا، برخی تیم‌های مطرح اسپانیا هم دنبال من هستند، ولی همانطور که گفتم با باشگاه فعلی خودم، قرارداد دارم و روند فسخ آن به شکلی است که باشگاه باید نظر نهایی را بدهد.
 
برخورداری در خصوص تمجید کارلوس کارپیو (سردبیر روزنامه مارکا) و ماجرای دلخوری‌اش از مسئولان هندبال ایران، اظهار داشت:  بزرگ‌ترین تفاوت  بین هندبال ایران و اروپا ، توجهی است که در اروپا به هندبالیست ها می‌شود، من همیشه گفته‌ام، ما انتظار نداریم توجهی که به فوتبال می‌شود، به هندبال هم بشود،باید به بقیه رشته‌ها هم به اندازه پتانسیل شان توجه کرد.

او افزود: متاسفانه هندبال ایران در دو- سه سال اخیر نتوانسته از لحاظ اسپانسری و تامین بوجه شرایط خوبی را داشته باشد اما با توجه به شرایط نامناسب در  اردو و امکانات آن، نتایج خوبی بدست نیاوردیم.
 
او اضافه کرد:ما با بهترین تیم‌های تاریخمان نتوانستیم جزء چهار تیم آسیا باشیم و به المپیک و جام چهانی برویم و در چند سال اخیر ششم آسیا شدیم، که این اصلا خوب نیست، من در ده سالی که در تیم ملی بودم ، نایب قهرمان آسیا شدیم، جام جهانی رفتیم اما وقتی امکانات نباشد، برنامه ریزی وجود نداشته باشد و پول به عنوان اصلی‌ترین عامل ، نباشد نتیجه گیری هم خوب نخواهد بود.
 
برخورداری به شایعه خداحافظی اش از تیم ملی هم اینگونه واکنش نشان داد: من هیچوقت قصد خداحافظی نداشتم، و ترجیح دادم بدون حاشیه به کارم ادامه دهم،میانگین سنی که یک دروازه بان در هندبال اروپا به بلوغ میرسد و در تیم ملی بازی به او میدهند، ۳۲ تا ۳۷ سالگی است اما من فکر می‌کردم اگر من ۳۵ سالم شود کارم تمام است، ولی توی اروپا سن بهترین‌ها بسیار بالا است.

لژیونر هندبال کشورمان در خصوص عملکردش در لیگ اسپانیا و درخشش در این لیگ بیان داشت: من افتخار این را داشتم که جزء ۱۰ دروازه بان لیگ هندبال اسپانیا در رده نهم و بالاتر از دروازه بان بارسا قرار بگیرم، در درصد سیو‌ها هم، پس از دروازه بان بارسا دوم شدم.
 
او گفت:وارد شدن به لالیگا اصلا آسان نیست اما من با حقوق بسیار پایین به دسته یک اسپانیا رفتم و با درخشش به سطح اول رسیدم و در کارم ثبات داشتم.

این لژیونر بیان کرد: در اروپا این قضیه برایشان مهم است که من ایرانی، آیا کشورم به جام جهانی رفته یا خیر. من که چندین سال در تیم ملی بوده ام دوست دارم حتی اگر خودم هم نباشم، اسم کشورم وجود داشته باشد.
 
او با بیان اینکه بخاطر نبود امکانات تیم ملی تصمیم گرفتم مدتی دور باشم، گفت: اگر بخواهیم راجع به مسائل مختلف صحبت کنیم بی‌احترمی به جامعه هندبال می‌شود، از آن طرف هم چون فدراسیون، بودجه ندارد میگوید شرایط فعلا همین است، باید اسپانسر پیدا کنند تا مشکلات حل شود، فکر نمی‌کنم خیلی این کار سخت باشد.

این دروازه بان در مورد حواشی کرونا هم گفت: ما درحال آماده سازی برای شروع بودیم که به یکباره در اسپانیا شرایط وخیم شدو دونفر از بازیکنان مبتلا به کرونا شدند،کل تیم ۲ هفته قرنطینه شد، لیگ به مدت ۳ هفته تعطیل شد، ولی شرایط خوب نشد و بارسا طبق جدول قهرمان شد و تیم ما (گوادلاخارا) هفتم شد که بهترین نتیجه در تاریخ باشگاه بود و مدیران بسیار راضی بودند.

برخورداری در خصوص چشم انداز خود در ادامه برای کسب موفقیت‌های بیشتر گفت: من شخصیت ورزشی‌ام به شکلی است که بسیار پر تلاش و دنبال پیشرفت هستم، مسئله مالی در اولویت سوم برای من قرار دارد و علاقه دارم در تیم‌های مطرح بازی کنم که در چمپیونز لیگ باشنداما اگر این فصل نشد، امیدوارم فصل آینده به هدفم برسم.
 
وی با اشاره به اینکه ما در هندبال استعداد‌های خوبی داریم که به آن‌ها بها داده نمیشود، افزود: رقیب‌های ما، مثل قطر و عربستان سرمایه گذاری هنگفت انجام داده‌اند که این خطر بزرگی برای ما است، پس اگر میخواهیم نتیجه بگیریم باید هزینه کنیم.

برخورداری در پایان گفت: امیدوارم توجه به هندبال بیشتر شود، اصفهان، استان هندبال خیزی است، سپاهان و ذوب آهن همیشه هندبال را ساپورت کرده ‌اند و من هم افتخارمیکنم که بزرگ شده سپاهان هستم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.