رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کرونا یک ویروس معمولی نیست و قدرت سرایت بسیار بالایی دارد، اگر رعایت نشود ممکن است به صورت تصاعدی شاهد افزایش شمار بیماران باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تمامی اقدامات حوزه بهداشت و درمان در بحث مبارزه با بیماری کرونا باید در دو بستر ایجاد محدودیت‌ها و خودمراقبتی انجام شوند.

او با اشاره به اینکه این روز‌ها ایجاد محدودیت‌ها برداشته شده‌اند، موضوعی که به خواست استان نبود و البته قرار هم نبود تا پایان ادامه داشته باشد افزود: آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که یکی از بستر‌ها از بین رفته و اگر بستر دوم که همان خودمراقبتی از سوی مردم است نیز از بین برود ممکن است با افزایش انفجاری ویروس کرونا مواجه شویم.

شیرانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری نسبتاً در بحث مبارزه با کرونا خوب عمل کرده و مردم نهایت همکاری را داشته‌اند، اما همچنان جای نگرانی وجود دارد، چون رفتار‌هایی طی روز‌های گذشته از مردم استان شاهد بودیم که باعث افزایش تعداد مبتلایان شده است.

او ادامه داد: قالب موارد گرفتار به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در تجمعات متراکم، در محیط‌های سربسته و در مدت زمان طولانی بوده است.

شیرانی با تاکید بر اینکه اگرچه مصوبه ستاد استانی کرونا این بود که هیچ تفرجگاه و پارکی در چهارمحال و بختیاری باز نباشد گفت:، اما علی رغم آنکه این اماکن بسته هستند و هیچ سرویسی ارائه نمی‌دهند، اما مردم اقدام به برپایی چادر در آن مکان‌ها می‌کنند.

او افزود: ظرفیت تولید ماسک استاندارد در کشور محدود است و اولویت با مراکز بهداشتی و درمانی و اداراتی است که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، در حال حاضر وضعیت به نسبت قبل بهتر شده است ولی تاکید می‌کنیم در این شرایط حتما نباید ماسک استاندارد استفاده شود، استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای هم مفید است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار