مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان خبرداد؛

وقوع ۱۰ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی کردستان

نقشبندی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ فقره آتش سوزی در اراضی طبیعی کردستان رویی داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در جمع خبرنگاران گفت: گرمای زودهنگام و پوشش گیاهی مناسب با توجه به پراکنش مطلوب بارندگی‌ها باعث شد تا آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان زودتر از سال گذشته آغاز شود.

او با بیان اینکه شروع آتش‌سوزی‌های امسال از ۹ خرداد ماه بوده است، افزود: تاکنون ۱۰ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان روی داده که طی آن ۶۵ هکتار در آتش سوخته است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان اضافه کرد: ۴۴ هکتار آتش‌سوزی در مراتع و ۲۱ هکتار هم در جنگل‌ها اتفاق افتاده است.

او یادآور شد: پارسال ۲۷۱ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داد که طی آن ۲ هزار و ۶۵۵ هکتار در آتش سوخت.

نقشبندی به برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی کردستان برای مقابله با آتش سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: تیمی بندی گروه‌های اطفای حریق در ۱۰ شهرستان انجام و کارکنان ادارات منابع طبیعی نیز به امکانات لازم، مجهز شده‌اند.

او به همکاری مطلوب و اعلام آمادگی انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در مناطق جنگلی اشاره کرد و گفت: جلب همکاری دهیاران، فرهنگسازی با استفاده از چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار استان و برگزاری دوره‌های ترویجی و آموزشی از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی در سال جاری است.

منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شد تا حضور مردم برای تفریح در عرصه‌های طبیعی رد یکی دو ماه نخست بهار کمتر باشد، تاکید کرد: با برداشته شدن محدودیت‌ها این حضور افزایش یافت و همین حضور بیشتر زمینه ساز شروع زودهنگام آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی شد.

او با بیان اینکه بیشترین آتش سوزی امسال در عرصه‌های طبیعی سنندج روی داده است، افزود: از مردم انتظار داریم تا از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی به منظور پخت و پز جدا خودداری کنند و هر گونه آتش سوزی را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

نقشبندی یادآور شد: منابع طبیعی علاوه بر کارکرد‌های زیست محیطی، برای منابع آبی استان هم مهم است و در صورت خدشه به این عرصه‌ها باید منتظر صدمه‌های شدید به منابع آبی هم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.