آغاز احداث پارک به سبک باغ ایرانی در آبیدر سنندج

شهرداری سنندج از احداث پارک ۲ هکتاری به سبک باغ ایرانی در آبیدر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حشمت‌اله صیدی شهردار سنندج گفت: در راستای توسعه سرانه فضای سبز و جذب فرصت‌های گردشگری، عملیات احداث پارک ۲ هکتاری به سبک باغ ایرانی در جوار پیکیره ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر سنندج آغاز شده است.

صیدی گفت: یکی از اقدامات  شهرداری سنندج در سال‌جاری نصب پیکیره ایثار و مقاومت مردم کردستان در دامنه پارک جنگلی آبیدر بود.

او بیان کرد: این پیکره اثر هنرمند نامی استاد هادی ضیاء‌الدینی است و دارای ۱۵ متر ارتفاع بوده که با احتساب پایه آن ۲۲ متر ارتفاع و ۳۰ تن وزن دارد.

شهردار سنندج گفت: در حال حاضر عملیات محوطه‌سازی و نماکاری محوطه این پیکره توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری در حال اجرا است.

صیدی افزود: کشور ما همواره در احداث پارک و باغ ایرانی صاحب سبک بوده بنابراین احداث نخستین پارک باغ ایرانی براساس پارامتر‌های مشخصه‌های باغ ایرانی در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

او اعلام کرد: با هدف توسعه سرانه فضای سبز و همچنین جذب فرصت‌های گردشگری، این باغ ایرانی در زمینی به مساحت ۲ هکتار و در جوار پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در حال احداث است.

شهردار سنندج افزود: این باغ ایرانی دارای آبنما و ساختمان مرکزی آن الهام گرفته از خانه کرد و در وسط باغ نیز حوضچه و آبنما احداث خواهد شد.

او گفت: در کنار احداث باغ ایرانی جاده دسترسی کوهنوردان که در گذشته بصورت مال‌رو از آن استفاده می‌شد بازسازی و همچنین مسیر دوچرخه‌سواری کوهستان هم حفظ و توسعه داده خواهد شد.

صیدی عنوان کرد: نوع طراحی این باغ بصورتی است که امکان برگزاری مراسمات فرهنگی هم در این محل وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.