نماز جمعه همدان با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان همدان گفت: نماز جمعه این هفته با رعایت نکات بهداشتی در بیشتر مناطق استان برگزار می شود.

نماز جمعه همدان با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شودسید صادق حسینی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به برگزاری این هفته نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا استان همدان، وضعیت فعلی این  استان در وضعیت زرد و سفید قرار دارد و به همین منظور این هفته  نماز جمعه در 23 نقطه از استان  بجز  شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان برگزار خواهد شد.

او افزود: نماز جمعه در شهر همدان از اسفندماه  پارسال به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل بود و طی هفته‌ی گذشته در شهر‌هایی که وضعیت سفید داشتند برگزار شد.

مدیر نمایندگی  شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه مصلی و محل‌های برگزاری نماز ضدعفونی و گندزدایی شده است، بیان کرد: برگزاری نماز جمعه در تمام شهر‌ها بجز نهاوند و تویسرکان  با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

حسینی توصیه کرد: افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماری قلبی و تنفسی جهت حفظ سلامت خودشان این هفته در نماز جمعه شرکت نکنند.

استفاده از ماسک، دستکش و همراه داشتن  سجاده، مهر و لوازم شخصی از دیگر توصیه های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به نمازگزاران است .

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان  با تاکید بر اینکه نمازگزاران از  آوردن کودکان به محل برگزاری نماز جمعه خودداری کنند گفت:  بردن کفش‌ها به داخل محل  برگزاری نماز جمعه هم ممنوع است .

حسینی با بیان اینکه فاصله صفوف نمازگزاران با رعایت حد شرعی باید زیاد شود افزود: افراد دارای علائم سرما خوردگی برای حفظ سلامتی نمازگزاران در نماز جمعه شرکت نکنند.

او خواستارشستشوی دست ها قبل و بعد از نماز جمعه شد و گفت:  برنامه‌های حاشیه نماز جمعه این هفته هم لغو و خطبه‌های نماز هم کوتاه ایراد خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.