نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال:

امضاکنندگان قرارداد ویلموتس باید پاسخگو باشند

آیت‌اللهی گفت: امضاکنندگان قرارداد زیانبار مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، باید پاسخگو باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمد هادی آیت‌اللهی که نایب رییس اول فدراسیون در دوره کفاشیان بود، اظهار کرد: امضاکنندگان قرارداد زیانبار مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران باید پاسخگوی خسارات سنگین به بیت المال باشند.

او ادامه داد: اینکه سرمربی سابق و بلژیکی تیم ملی قراردادش طوری تنظیم شده که می‌توانست یک طرفه آن را فسخ کند، طبیعی است در این امر نیز فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه مقصر بوده است.

سید محمد هادی آیت‌اللهی، به نقش نهاد‌های نظارتی در فدراسیون‌ها اشاره کرد و افزود: زمانی که ما می‌خواستیم کی روش مربی پرتغالی را به ایران بیاوریم، سوابق این مربی و مقدار پولی را که قرار بود بگیرد به تمام نهاد‌های نظارتی، امنیتی و حتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال کردیم و پاسخگو بودیم و حال اینکه اگر در قرارداد ویلموتس خوب نظارت نشده، جای بحث دارد.

آیت اللهی اضافه کرد: هم اینک نه فدراسیون فوتبال و نه دیگر نهاد‌های نظارتی که یک زمان در فدراسیون یقه ما را می‌گرفتند، در این زمان نقش اصلی را ایفا نمی‌کنند و این درد است.

او در ادامه به عملکرد این مربی طی چهار بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطراشاره کرد و بیان داشت: تیم ملی هم اینک با ۲ شکستی که مقابل عراق و بحرین کسب کرد در آستانه حذف در مرحله مقدماتی قرار گرفته که این هم دردناک است.

قرداد کی روش، یک دهم ویلموتس بود

نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال افزود: کی روش در ردیف ۱۰ مربی برتر دنیا بود و قراردادش یک دهم ویلموتس بود و جایگاهی هم که کی روش برای فوتبال ایران به ارمغان آورد نیز بی سابقه است.

آیت اللهی با بیان اینکه تحولی که کی روش در فوتبال ایران به وجود آورد ماندگار است، اظهار کرد: او نیز بازیکنان جوان و زیادی را کشف کرد و به تیم ملی آورد که هیچ مربی جرات آن را نداشت ضمن اینکه با بازیکن سالاری هم مبارزه کرد و بسیاری را کنار گذاشت.

او اضافه کرد: همچنین کی روش ترس را از بازیکنان ایرانی دور کرد و آن‌ها را به خودباوری رساند و نتیجه این تفکر این بود که در برابرتیم‌های بزرگی همچون آرژانتین، پرتغال و اسپانیا در۲ دوره جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بازی‌های درخشانی ارایه شد و اگر بدنشانس نبودیم در جام جهانی روسیه از گروه خود به مرحله بعد صعود می‌کردیم.

آیت اللهی در بخش دیگر از سخنانس به بد اخلاقی‌های این مربی پرتغالی هم اشاره کرد و گفت: خصوصیات اخلاقی او حرفه‌ای بود و اگر هم عصبانی می‌شد به این دلیل بود که امکانات ما ناچیز و خواسته‌های منطقی بود و او را نمی‌توانستیم برآورده کنیم برای همین هم عصبانی می‌شد.

سرنوشت پنج ستاره فدراسیون چه شد

نایب رییس سابق فدراسیون ادامه داد: در دوره هشت ساله کفاشیان، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به لحاظ صعود پنج تیم مختلف از ایران به جام جهانی، کشورمان را پنج ستاره کرد که می‌توان به صعود تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، صعود تیم ملی زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال به جام جهانی و همچنین صعود تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی اشاره کرد که هم اینک دیگر خبری از این موفقیت‌ها نیست.

او بیان کرد: بذر ۸ ساله‌ای که کاشته شد، مسئولان فدراسیون بعدی باید آن را حفظ می‌کردند و بعد هم ارتقا می‌دادند که اینگونه نشد و بسیاری از کرسی‌ها را هم از دست دادند و آب از آب هم تکان نخورد.

آیت اللهی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا اساسنامه فدراسیون در دوران کفاشیان اصلاح و به فیفا ارسال نشد، افزود: چندین بار برای اصلاح اساسنامه اقدام کردیم که هر بار با مقاومت وزارت ورزش و جوانان مواجه شدیم.

فوتبال ایران تعلیق نمی‌شود

او گفت: بند‌هایی که فیفا به اساسنامه اشکال گرفته بود، اصلاح شده است و خطر تعلیق، فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند و باید زود مجمع تشکیل شود و اساسنامه به تایید برسد.

آیت اللهی افزود: امیدوارم فردی ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد که شایسته این پُست مهم باشد و دوباره شاهد درخشش تیم‌های مختلف در مسابقات جهانی باشیم ضمن اینکه جایگاه نخست خود را در فوتبال آسیا که ۱۰ سال برعهده داشتیم دوباره بدست بیاوریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار