معدوم سازی قلیان در سپیدان

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان گفت: بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ گذشته به همراه ۳۹۶ عدد قلیان جمع آوری شده از سطح عرضه اماکن عمومی در سایت زباله این شهرستان معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد فیروزی مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان بیان کرد: این مواد غذایی شامل فرآورده‌های لبنی، پروتئینی، تنقلات و انواع نوشیدنی بود که به علت تقلبی بودن، رعایت نکردن شرایط نگهداری، سپری شدن تاریخ مصرف و نداشتن مجوز‌های بهداشتی در بازرسی‌های انجام شده کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با مشارکت ادارات مرتبط و گزارش‌های مردمی کشف و جمع آوری شده است.

او، تصریح کرد: قلیان‌ها نیز در اجرای قانون جامع کنترل دخانیات و ممنوعیت عرضه مواد دخانی از جمله قلیان در اماکن عمومی، و به منظور حفظ و ارتقای سلامت جامعه از سطح عرضه جمع آوری و به همراه مواد غذایی تاریخ گذشته، با دستور دادستان معدوم شد.

فیوزی ادامه داد: از اسفند ماه پارسال تا کنون چهار هزار و ۳۳۸ کیلوگرم مواد غذایی و آرد تاریخ گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جمع آوری و در دو مرحله معدوم شده است.

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان از شهروندان درخواست  کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را  با شماره ۱۹۰ سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار