تولد دوباره یک نوزاد سالم از مادر مبتلا به کرونا

یک مادر چینی بهبودیافته ار بیماری کرونا، پسری سالم به دنیا آورد، در حالی که در دوران بارداری‌اش هنوز به این ویروس مبتلا بود.

به گزارش خبرنگارحوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش، نوزاد سالمی از یک مادر بهبودیافته از کرونا در استان هوبی چین متولد شد.

به گفته پزشکان، آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا که در بدن کودک وجود داشت به عنوان یک ضدویروس طبیعی عمل کرده و باعث شده است که ویروس از مادر به کودک منتقل نشود.

نتیجه آزمایش کرونای این مادر در دوران بارداری علی‌رغم نداشتن هیچ علائمی از ویروس کووید ۱۹، مثبت شد و او بعد از ۱۰ روز و پس از معالجه، مورد آزمایش قرار گرفت و جواب تست کرونای او منفی شد و هنگام زایمان مبتلا به این بیماری نبود.

بر اساس پستی که توسط دولت محلی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، این مادر و فرزندِ تازه متولدشده او که در بیمارستان شنزن واقع در شمال هنگ‌کنگ بستری بودند، پس از مرخص شدن از بیمارستان، دوباره آزمایش شدند و نتیجه هر دو تست آنها منفی بود.

مادر باردار مبتلا به کرونا بدون علامت بود

قبل از ابتلای این مادر باردار، با وجود اینکه مادر این زن به ویروس کرونا مبتلا بود، نتیجه آزمایش خود این زن و همسرش منفی بود، این زوج پس از گذشت دو ماه که در قرنطینه بودند در پایان ماه مارس به خانه خودشان در شنزن بازگشتند.

در اوایل ماه آوریل، زمانی که مادر باردار برای معاینه قبل از زایمان به بیمارستان مراجعه کرد، انتظار می‌رفت که نتیجه تست کرونای وی مثبت باشد و همین طور هم شد، این مادر به عنوان یک بیمار بدون علامت مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شد.

این مادر باردار پس از گذشت ۱۰ روز بهبود یافت و دیگر هیچ علائمی از ویروس کرونا نداشت و توانست پسری سالم به دنبال بیاورد. بعد از زایمان وی، ۶ آزمایش اسید نوکلئیک روی این مادر انجام شد و نتایج همه آزمایش‌های او و نوزاد تازه متولدشده‌اش منفی بود.

همچنین نتایج غربالگری نوزاد نشان داد که این پسر تازه متولدشده با داشتن آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا به دنیا آمده است.

این بیمارستان به مطبوعات گفت: امیدواریم از این یافته‌ها در جهت تولید واکسن کووید ۱۹ استفاده کنیم.

با وجود اینکه پزشکان و پژوهشگران چندین بار مطرح کردند که کودکان به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند، پس از مطرح کردن این موضوع گفتند که ممکن است کودکان به این ویروس مبتلا شوند، اما علائم خفیفی داشته باشند. همچنین تاکنون شواهدی از وجود علائم شدید در کودکان از ابتدای شیوع این ویروس مشاهده نشده است.

تولد دوباره یک نوزاد سالم از مادر مبتلا به کرونا

آیا تاکنون نوزادی متولد شده است که به ویروس کرونا مبتلا باشد؟

علی‌رغم این اتفاق خوب در شهر هوبی کشور چین، در اوایل شیوع ویروس کرونا رسانه‌های چینی اعلام کردند که یک نوزاد تازه متولدشده در شهر ووهان، به این ویروس مبتلا شده است.

با وجود این اتفاق، برخی احتمال دادند ممکن است ابتلای نوزاد به ویروس کرونا در داخل رحم رخ داده باشد، اما برخی دیگر از کارشناسان معتقد بودند که بدون بررسی‌های دقیق‌تر نمی‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت.

کارشناسان در آن زمان معتقد بودند که احتمال دارد این نوزاد از روش‌های دیگری به این ویروس مبتلا شده باشد، مانند انتقال ویروس از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی، سرفه مادر، شیردهی یا حتی در زمان زایمان.

نوزادی که با وجود ابتلای مادر به کرونا سالم به دنیا آمد

پس از این اتفاق حدوداً یک ماه بعد در یونان یک مادر باردار ناقل ویروس کرونا، نوزادی کاملا سالم به دنیا آورد.

این مادر که علائم خفیف این بیماری را داشت، پس از تشخیص ابتلا به ویروس کرونا چند روز قبل از زایمان قرنطینه شد و پس از به دنبال آمدن فرزندش، نتیجه آزمایش کرونا روی نوزاد منفی اعلام شد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، دانشمندان جهان در تلاشند به درک بهتری از این بیماری برسند و همچنان بر سر این موضوع که مادران مبتلا به ویروس کرونا می‌توانند این ویروس را به فرزندان تازه متولدشده خود انتقال دهند یا خیر، بحث‌های فراوانی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار