دستیگری سازنده فشنگ‌های غیرمجاز اسلحه‌های شکاری درقروه

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه از دستیگری سازنده فشنگ‌های غیرمجاز اسلحه‌های شکاری در قروه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،توفیق زارعی رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست قروه با رصد‌های مستمر بطور نامحسوس و همیاری دوستداران محیط زیست، با اخذ حکم قضایی و تفتیش از منزل این شکارچی، موفق شدند ادوات ساختن فشنگ‌های غیر مجاز برای اسلحه‌های شکاری را کشف و ضبط کنند.

اوافزود:این شکارچی قهار چند بار اقدام به شکار و فرار از دست محیط بانان کرده بود که با شناسایی و پیگیری‌های مستمر و همچنین رصد حرکات این فرد خاطی، با مسجل شدن اقدامات غیر قانونی در شکارحیات وحش منطقه، با همکاری نیرو‌های امنیتی و اخذ حکم قضایی دستگیر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه افزود: در تفتیش از منزل این متخلف یک اسلحه غیر مجاز و بدون مجوز، ۱۲ عدد فشنگ، چاشنی و ابزار و ادوات ساخت فشنگ برای اسلحه‌های شکاری به صورت غیر مجازو غیر قانونی، ۲۹ عدد پوکه فشنگ، قنداق چوبی اسلحه‌های شکاری و ساچمه ساخت گلوله ساچمه زنی کشف و توقیف شد.

او یادآور شد: در فصل بهار که فصل زادآوری و زاد و ولد جانداران است، در منزل این شکارچی بی رحم گوشت شکار کل و بز وحشی و گوشت ماهی کپور صید شده نیز یافت شد که خشم دوستداران محیط زیست منطقه را برانگیخت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه افزود: علاوه بر ادوات مذکور چهار عدد قلاب لنسر ماهیگیری، قفس فلزی نگهداری پرنده، تور ماهیگیری سدی به طول ۵۰ متر و دوربین شکاری کشف شد.

زارعی گفت: با پیگیری و صورتجلسه توسط واحد حقوقی این اداره و به استناد مواد ۱۲ و ۱۴ قانون شکار و صید، این شکارچی سودجو و شکارکش به مراجع قضایی معرفی شد و به دلیل تکرار تخلفات علاوه بر مجازات عمومی و کیفری، به تشخیص مراجع قضایی مجازات دیگری شامل این فرد مخرب محیط زیستی خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.