برگزاری مسابقات آسیایی والیبال اصفهان در هاله‌ای از ابهام

علیرغم آمادگی اصفهان برای برگزاری مسابقات آسیاسی والیبال ، شیوع کرونا برگزاری این رقابت ها را به تعویق انداخت

 

نهال نوروزی، مدیر روابط عمومی هیات والیبال استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: طبق آمار اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان  ، هیات والیبال استان اصفهان در چهار سال اخیر با مدیریت آقای باجول جزو سه هیات برتر استان بوده و همواره امتیاز خوبی را نسبت به سایر ورزش‌های توپی کسب کرده است.

اودر ادامه افزود: در سال گذشته با در رده‌های نونهالان، نوجوانان و امید قهرمان و نایب قهرمان کشور شدیم. در بخش زنان با تیم‌های ذوب آهن و باریچ اسانس کاشان در لیگ برتر حضور داشتیم و تیم ذوب و ریخته گری در دسته یک، که در سال جدید مجوز حضور در لیگ برتر را پیدا کرد و در بخش مردان نیز تیم سپاهان اصفهان در لیگ برتر و صنعت فرش حداد در دسته یک حضور داشتند. ودرحال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا پرونده همه لیگ‌ها بسته شده است.

مدیر روابط عمومی هیات والیبال استان اصفهان در مورد میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۰ که چندی پیش گفته شده بود به اصفهان داده خواهد شد، خاطر نشان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا این دوره از مسابقات به تعویق افتاده است و در حال حاضر در مورد میزبانی آن در اصفهان صحبت‌های دقیقی بیان نشده است.

نوروزی وضعیت کلاس‌های آموزشی رشته والیبال با توجه به شیوع کرونا را توضیح داد: از ابتدای اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا همه سانس‌های آموزشی تعطیل شد و فعالیت‌های هیات نیز به صورت دورکاری انجام می‌گرفت. در شرایط پسا کرونا نیز هیات والیبال استان اصفهان تابع دستورات و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی هیات پزشکی ورزشی و وزارت ورزش و جوانان می‌باشد و تاکنون دستوری مبنی بر بازگشایی کلاس‌های ورزش‌های توپی داده نشده است.

او شرایط لازم برای فعالیت کانون‌های والیبال تحت نظر هیات را این چنین عنوان کرد: کانون‌های والیبال در سطح استان نماینده هیات والیبال هستند و در سال ۹۸ فعالیت‌های آموزشی خوبی داشتند. طبق ضوابط، مدیر هر کانون بایستی بالای ۳۰ سال سن، و مربی آن دارای مدرک درجه یک از سوی فدراسیون والیبال کشور را داشته باشد. برای هر ۱۵ نفر دو مربی که یکی از آن‌ها مربی درجه ۱ و دیگری درجه ۳ یا ۲ می‌تواند باشد، فعالیت می‌کنند و مربیان درجه ۲ یا ۳ هیچ گاه به تنهایی نمی‌توانند مربی یک کلاس یا یک تیم در مسابقات باشند.

نوروزی ادامه داد: در صورت عدم رعایت ضوابط کانون مربوطه پلمپ خواهد شد و در سال گذشته فقط یک مورد نقض قوانین داشتیم و در بقیه موارد شرایط خوبی در بین مربیان و کانون‌های آموزشی دیده می‌شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.