در روزهای کرونایی مدیریت پسماندهای پزشکی در بیمارستان ها بسیار ضروری است

رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: در ایام کرونایی مدیریت پسماندهای پزشکی در بیمارستان ها بسیار ضروری است و باید وزارت بهداشت و درمان به این موضوع بیشتر بپردازد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، علی فتحی نیا رئیس اداره محیط زیست آبادان به مناسبت هفته محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست، مجمع سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۲، پنجم ژوئن را به عنوان روز جهانی محیط زیست به تصویب رساند، هدف از این اقدام افزایش آگا هی مردم برای حفاظت از محیط زیست و همچنین تشویق مسئولین و دولت ها برای اتخاذ تدابیری در جهت  مقابله با تخریب و آلودگی و نیز حفاظت از گونه های زیستی و جانوری در دنیا بوده است.

او افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران نیز به پیروی از این روز ۱۵ تا ۲۱ خرداد را به عنوان هفته محیط زیست اعلام کرده و به دلیل اهمیت این موضوع یک هفته را به آن اختصاص داده است.

رئیس اداره محیط زیست آبادان در خصوص چالش هایی که امروزه برای محیط زیست دنیا رخ داده است، گفت: رشد و پیشرفت صنعت و تکنولوژی در دنیا مخصوصاً صنعت نفت و اکتشاف معادن در نتیجه فرآیند تولید نفت،  باعث ایجاد آلودگی زیادی از مرحله اکتشاف تا پالایش و انتقال نفت در سطح محیط زیست شد.

فتحی نیا ادامه داد: به دنبال تولید نفت، تولیداتی که وارد چرخه زندگی مردم شد از جمله پلاستیک، لاستیک، انواع مواد شیمیایی و انواع سموم شیمیایی برای رشد کشاورزی، در دنیا زمینه‌ ای برای مشکلات جدید زیست محیطی را فراهم کرد.

رئیس اداره محیط زیست آبادان تصریح کرد: انسان در محیطی می تواند زندگی کند که سالم باشد و در شهری مانند آبادان که به صورت جزیره است و اطراف آن به وسیله رودخانه های اروند، کارون و بهمنشیر محصور شده، چالشهایی مانند کاهش سرانه فضای سبز، عدم مدیریت صحیح پسماندهای شهری و همچنین تخلیه انواع فاضلاب شهری به داخل رودخانه ها، باعث ایجاد آلودگی هایی در سطح محیط زیست آبادان شده است.

او ادامه داد: به دستور استاندار خوزستان در شورای سلامت و همچنین کارگروه مدیریت پسماند استان، موفق به اخذ مصوبه ای شدیم در خصوص اینکه محل دفن پسماندهای شهری آبادان بعد از سه دهه از محل تالاب بین‌المللی شادگان خارج شود و امیدواریم بتوانیم در سه یا چهار ماه آینده موفق به اجرای این مصوبه شویم.

علی فتحی نیا با اشاره به نقش مردم در حفظ محیط زیست گفت: مردم وزنه اصلی این موضوع هستند، به عنوان مثال اگر مردم با مسئولین در موضوعاتی از قبیل کاهش تولید زباله، حفاظت از فضای سبز موجود، قطع نکردن درختان و غیره همکاری لازم را انجام دهند محیطی سالم، زیبا و با تنوع زیستی خواهیم داشت.

رئیس اداره محیط زیست آبادان با توجه به شیوع کرونا و مسئله مهم محیط زیست گفت: در این ایام مدیریت پسماندهای پزشکی در بیمارستان ها بسیار ضروری است و باید وزارت بهداشت و درمان به این موضوع بیشتر بپردازد تا هیچگونه پسماندی در بیمارستان تا زمانی که بی خطر نشده است بیرون نرود. همچنین باید بر روی این پسماندها دقت و نظارت بیشتری صورت بگیرد که اگر این عمل صورت نگیرد، قطعاً باعث انتشار آلودگی خواهند شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.