کم آبی یزد و شکوفایی هنر نساجی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: صنایع دستی یزد از گذشته تحت تاثیر اقلیم آب و هوایی استان بوده است.

کم آبی یزد و شکوفایی هنر نساجی

محمد رضا دهقان مهرجردی، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: امروزه سه هزار و ۵۰٠ صنعت گر یزدی در بیش از ۴٠ رشته از صنایع دستی فعالیت دارند.
او افزود: از گذشته صنایع دستی یزد تحت تاثیر اقلیم آب و هوایی استان قرار داشته و هنرمندان یزدی بیشتر به صنایع کم آب خواه روی آورده اند به همین دلیل از قدیم پارچه‌های نفیس یزد و صنعت نساجی استان رونق یافته است.

محمد رضا دهقان مهرجردی بیان کرد: غیاث الدین نقش بند یزدی یکی از هنرمندان فاخر یزدی در صنعت نساجی بوده که در دوره صفویه در یزد می‌زیسته، این هنرمند توانا در بافت پارچه‌های زربافت، مخمل و پارچه‌های نقش برجسته مهارت داشته است.

او ادامه داد: در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در تلاش است تا یزد را به پیشینه هنری خود بازگرداند که تا کنون توانسته با همکاری مرکز پژوهش‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور هنر‌های زربافی و احرام بافی استان را احیا کند.

دهقان مهرجردی اظهار داشت: امروزه هنرمندان جوان، فعال و تحصیل کرده در رشته‌های متنوع هنری و بازارچه‌های گردشگری، ادامه دهنده راه صنعت گران گذشته هستند.

وی همچنین درباره برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مناسبت هفته جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: تکریم از هنرمندان صنایع دستی شهرستان‌های مختلف با حضور مسئولان گردشگری و صنایع دستی استان در دستور کار قرار دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در تلاشیم که با ایجاد ویترین صنایع دستی در استانداری یزد ارتباطی مستقیم میان هنرمندان و علاقه‌مندان به صنایع دستی برقرار کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار