تلاش برای مهار آتش سوزی مراتع و جنگلهای پیچاب باشت

فرماندار شهرستان باشت گفت: عملیات مهار آتش سوزیِ جنگلها و مراتع منطقه پیچاب دره لک در شهرستان باشت همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت گفت: تلاش برای مهار آتش سوزی در مراتع و ارتفاعات منطقه پیچاب باشت (دره لک) ادامه دارد.
 
سید مسعود حسینی افزود: یک فروند بالگرد به منظور انتقال نیروها برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شد و تعدادی از نیروهای مردمی و منابع طبیعی برای مهار آتش سوزی به منطقه منتقل شدند.
 
او بدون اشاره به علت این آتش سوزی گفت: عملیات مهار آتش سوزی در این منطقه به دلایل غنی بودن مراتع، سخت گذر بودن و وزش باد به کندی پیش می رود.
 
وحید محمدی‌تبار مدیر کل مدیریت بحران استان نیز گفت: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۴:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ماه در محدوده دره لک روستای پیچاب شهرستان باشت آغاز شده است.
 
وحید محمدی‌تبار افزود: از اهالی روستای پیچاب تقاضای کمک برای اطفای حریق داریم تا آتش‌سوزی با کمترین خسارات و در حداقل زمان مهار و خاموش شود.
 
او بیان کرد: منطقۀ دچار آتش‌سوزی سخت‌گذر است و امکان فرود بالگرد در این منطقه وجود ندارد و بنابراین از مردم تقاضای کمک داریم، در صورتی که تا پایان امروز آتش مهار نشود با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه، مهار آتش‌سوزی دشوار خواهد شد.
 
شهرستان باشت در بخش گرمسیری کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است و این منطقه دارای جنگلها و مراتع غنی است .
 
در هفته های اخیر جنگلهای خامی در گچساران، خاییز در کهگیلویه و دیل در شهرستان باشت طعمه حریق شد.
 
نبود تجهیزات اطفاء حریق، سخت گذر بودن و غنی بودن مراتع از عمده ترین دلایلی است که کار اطفاء حریق در جنگلهای استان را دچار مشکل می کند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.