تخریب بنا‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی تفرش

با حضور نمایندگان ۳ دستگاه بنا‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی تفرش تخریب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با حضور نمایندگان ۳ دستگاه قضایی، انتظامی و کشاورزی دو واحد مسکونی غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی تفرش تخریب شد.

حسنی رییس جهاد کشاورزی تفرش  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این دو واحد مسکونی در راستای صیانت از اراضی کشاورزی در مقابل تغییر کاربری‌های غیرمجاز در روستای دارستان تخریب شدند.

حسنی افزود: حدود ۱۶۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی در این عملیات آزادسازی شد و به عملیات کشاورزی خودشان ادامه دهند.

او اضافه کرد: مراحل رسیدگی به پرونده به این دو مورد واحد مسکونی غیر مجاز طی شده بود و با حضور نمایندگان محترم مقام قضایی، نیرو‌های انتظامی و جهادکشاورزی شهرستان نسبت به قلع و قمع بنا‌ها اقدام شد.

رئیس جهاد کشاورزی تفرش بیان کرد: وظیفه ذاتی جهاد کشاورزی نگهداری و صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه ملی است.

طبق ماده ۳ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴/۳/۳۱ کلیه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون اقدام به تغییر کاربری نمایند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده‌است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا شش‌ماه محکوم خواهندشد.

انتهای پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.