موافقت با ثبت ملی پنج اثر تاریخی فرهنگی چهارمحال و بختیاری

شورای ملی ثبت بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ثبت ملی پنج اثر تاریخی فرهنگی چهارمحال و بختیاری موافقت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، واحد جولایی مسئول حرائم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شماره ثبت ملی پنج اثر تاریخی فرهنگی این استان در شورای ملی ثبت بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی صادر شد.

او افزود: شورای ملی ثبت بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شده پنج اثر تاریخی فرهنگی این استان با ثبت ملی این آثار موافقت کرد.

جولایی اضافه کرد: این آثار شامل تپه قنبری، تپه قلعه، مجموعه تپه‌های آقایاز، تپه ملو (محمدعلی) و تل نصیر است.


بیشتر بخوانید: تهیه پرونده ۲۰ اثر تاریخی برای ثبت ملی


او ادامه داد: بر این اساس مجموعه تپه‌های آقایاز مرتبط به دوران آغاز نگارش و عصر اهن به شماره ۸۲، تپه ملو (محمدعلی) از دوران اسلامی به شماره ۸۳، تپه قنبری متعلق به دوره هزاره نخست قبل از میلاد، دوران اشکانی و ساسانی به شماره ۸۸، تل نصیر مختص دوران نوسنگی جدید هزاره نخست و اسلامی به شماره ۸۹ و تپه قلعه لردگان مربوط به دوران اسلامی به شماره ۹۰ ثبت شده است.

جولایی گفت: از مجموع این آثار دو اثر شامل تپه قنبری و تپه قلعه به شهرستان لردگان و سه اثر شامل مجموعه تپه‌های آقایاز، تل نصیر و تپه ملو (محمدعلی) به شهرستان خانمیرزا تعلق دارد.

او افزود: با ثبت این آثار مجموع اثر‌های تاریخی فرهنگی ثبت ملی چهارمحال و بختیاری به ۶۲۵ مورد افزایش یافت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.