نیرو‌های حوزه سلامت خسته شده‌اند/ با رعایت اصول بهداشتی به آن‌ها کمک کنیم

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اگرچه نیرو‌های حوزه سلامت به علت فشار زیاد دچار خستگی شده‌اند، ولی این خستگی با رعایت اصول بهداشتی قابل جبران است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با همراهی مردم و رعایت اصول بهداشتی در مدت کوتاهی قادر به کنترل موج دوم همه‌گیری کرونا خواهیم بود.

او ادامه داد: برخلاف موج اول کمبودی در زمینه تأمین وسایل حفاظت فردی در جامعه وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: اگرچه نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که نیرو‌های حوزه سلامت به علت فشار زیاد دچار خستگی و تعدادی نیز به بیماری مبتلا شده‌اند، ولی این موضوع با افزایش تلاش نیرو‌های موجود و همکاری مردم در اجرای صحیح شیوه‌نامه‌ها برای کاهش گردش ویروس در جامعه قابل جبران است.

خواجه‌ئیان از نقش ارزنده مردم استان، بازاریان، اصحاب رسانه، بسیجیان، نیرو‌های مردمی و اعضای ستاد کرونا در مقابله با بیماری کووید ۱۹  قدردانی کرد که باعث شد استان بوشهر با اتخاذ تدابیر مناسب به عنوان آخرین استان کشور با کمترین خسارت موج اول بیماری را پشت سر بگذارد و  تاکید کرد: با استمرار این همکاری قادر خواهیم بود در مدت کوتاهی موج دوم را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

او افزود: ویروس کرونا در موج دوم همان ویروس است، اما به لحاظ امکانات تشخیصی و درمانی قوی‌تر شده‌ایم و علاوه بر این آگاهی عمومی نسبت به بیماری افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در کنترل همه‌گیری بیماری‌های تنفسی ویروسی نظیر آنفلوانزا و کووید ۱۹ مهم‌ترین نکته رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

خواجه‌ئیان افزود: در این شرایط باید ضمن همدلی باهم، به‌گونه‌ای عمل کنیم که ضمن استمرار فعالیت‌های ضروری و جلوگیری از آسیب به افراد یا اقشاری که امرار معاششان در گرو فعالیت‌های روزانه است از سایر فعالیت‌های غیرضروری از جمله برگزاری مراسم و جشن‌ها، مسافرت، دورهمی و خروج بی‌مورد از منزل کاسته شود.

او عنوان کرد: نادیده گرفتن خطر بالقوه گسترش بیماری و ساده‌انگاری نسبت به آن ممکن است شرایط را به سمت غیرقابل‌کنترلی پیش ببرد که امیدوارم باهمت مردم و مسئولان استان این اتفاق هرگز نیفتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با حمایت مسئولان استان ظرفیت بیماریابی و تشخیص آزمایشگاهی نسبت به گذشته افزایش خوبی داشته است و متناسب با افزایش موارد بیماری برای توسعه بیشتر این فرآیند برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.