"طعم اصفهان" در عمارت هنرمند

نمایشگاه آثار هنرمند پیشکسوت اصفهانی استاد حسین تحویلیان با عنوان "طعم اصفهان" ۱۸ خرداد در عمارت هنرمند افتتاح شد و تا ۲۵ خرداد مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین تحویلیان در خصوص نمایشگاه خود که به‌تازگی در عمارت هنرمند برپاشده گفت: آثار این نمایشگاه به موضوع اصفهان و نقاط بکر و کمتر دیده شده این شهر پرداخته که تابلو‌ها با تکنیک آبستره و آبرنگ ترسیم شده اند و نمایانگر مناطق کشف نشده شهر اصفهان هستند.

او ادامه داد: بازدید کنندگان این نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لحاظ شده در ایام کرونایی در نمایشگاه حضور پیدا کردند. یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه حال و هوای آثار این هنرمند اصفهانی را شعرگونه و توام باخیالبافی دانسته و اعلام کرد که هر اثر ایشان بافت قدیمی وسنتی اصفهان را به ما یادآور می‌شود.

این هنرمند اصفهانی گفت:  اصفهان، برای ما اصفهانی‌ها، خیلی درونی است و از آنجا که اکثر نقاشی‌های نمایشگاهم، بخش‌های کشف نشده شهر را در تلفیق با یک حس شخصی به تصویر می‌کشند، تصمیم گرفتم نام "طعم اصفهان" را برای آن انتخاب کنم.

تحویلیان با اشاره به سابقه برگزاری نمایشگاه‌هایی در کشور روسیه، دبی و کره جنوبی ادامه داد: تعداد ۳۵ اثر در نمایشگاه اصفهان بنده در معرض دید شهروندان قرار گرفته که حدود شش اثر از آن‌ها به عنوان چیدمان انتخاب شده است و مابقی آن بصورت تابلو در گالری‌ها به نمایش گذاشته شده است.

احمدرضا ناصرحکمت شاعر و نویسنده کتاب آفتاب تازه نیز با حضور در این نمایشگاه، کرونا را یک واقعیت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: ممکن است سال‌های سال مردم با ویروس کرونا درگیر باشند لذا برگزاری نمایشگاه‌های هنری از این دست می‌تواند عاملی روحیه بخش برای آن‌ها باشد. وی در رابطه با آثار نمایشگاه، به مدرن بودن سبک کار آقای تحویلیان اشاره کرده و توجه به اصالت اصفهانی در آثار ایشان را نقطه قوت این نقاشی‌ها دانست.

این نویسنده با اشاره به نقش مسئولین امر در توسعه هنر به ویژه هنر نقاشی اظهار داشت: اصفهان می‌تواند زیربنای مناسبتری برای ارائه و توسعه کار‌های هنری باشد که این امر مستلزم حمایت‌های بیشتر شهرداری و نهاد‌های فرهنگی از هنرمندان و فعالیت‌های هنری آن‌ها است.

 علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ به محل عمارت هنرمند واقع در میدان شهدا، خیابان ابن سینا، کوچه دوم مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.