رئیس جهاد کشاورزی دامغان:

برداشت جو از مزارع دامغان آغاز شد

سید محسن طباطبائیان گفت: برداشت محصول جو در سطح ۶۴۲ هکتار از مزارع شهرستان دامغان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه برداشت محصول جو در سطح ۶۴۲ هکتار از مزارع دامغان آغاز شده است گفت: سطح زیر کشت محصول جو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته، اما شاهد ارتقای عملکرد محصول در سطح زیر کشت هستیم که در نتیجه پیش بینی می‌شود میزان تولید محصول جو در سطح مزارع دامغان به دو هزار و ۵۶۸ تن برسد.

او با بیان اینکه علت افزایش عملکرد جو در دامغان بارندگی‌های به موقع، بذر مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های روز تولید است افزود: ۸۱ تن بذر جو با ارقام یوسف و گوهران در بین کشاورزان جوکار دامغان توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه بارندگی فراوان و به موقع پاییز و زمستان و بهار سال زراعی جاری، زمینه مناسبی برای افزایش عملکرد در واحد فراهم شده است آن هم به طوری که متوسط برداشت در هر هکتار حدود ۶۰ تن محاسبه می‌شود.

طباطبائیان با بیان اینکه عملیات برداشت با نظارت پنج کارشناس و با استفاده از هفت دستگاه کمباین از هشتم خرداد سال جاری آغاز و تا هفته اول تیر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت گفت: نکته‌ای که باید کشاورزان به آن توجه داشته باشند زکات است، زیرا زکات شکاف ایجاد شده در اقشار جامعه را پر می‌کند و از این طریق بهره برداران می‌توانند به محرومان جامعه خدمت رسانی و کمک کرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار