توضیحات فرماندار ویژه آبادان در خصوص پلیس کرونا

فرماندار ویژه آبادان در خصوص پلیس کرونا در این شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه ازایتدای  شروع ویروس کرونا عده‌ای مبتلا شدند گفت: به توصیه دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برخی از مبتلایان به این ویروس بستری و برخی مجبور به قرنطینه خانگی شدند.

او افزود:چون رعایت دستورالعمل‌ها اختیاری و عده‌ای از افراد که لازم به  قرنطینه بودند تا منفی شوند متاسفانه  تمکین نکردند و در سطح جامعه رها شدند و در تردد و رفت و آمد‌ها و ارتباطاتشان عده‌ای دیگر را هم مبتلا کردند.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: همچنین تعداد دیگری هم که مبتلا میشدند حاضر به انجام تست نبودند و این بی خیالی و عدم همکاری و پشت کردن به دستورالعمل‌های بهداشتی باعث انفجار تزایدی آمار مبتلایان شد.

موسوی ادامه داد: قبلا اجرای دستورالعمل‌ها توسط مبتلایان اختیاری بود و  از اختیاری بودن آن‌ها سوءاستفاده شد، دلیل افزایش انفجاری هم صرفا همین است و تعطیلی ادارات و بازار هم دیگر تاثیری نداشت.

او گفت: توصیه‌های در خانه ماندن و خواهش و تمنا و التماس هم  برای خیلی از افراد غیر مبتلا اثر گذار نیست ، حتی برای مبتلایان هم اثری ندارد، چون اراده‌ای برای انجام آن در برخی دیده نمی‌شود.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه  برای جلوگیری از گسترش کرونا لازم بود  کنترل وضعیت افراد مبتلا را اجباری کنیم افزود: برای رسیدگی اجباری باید فکری هم به حال مبتلایان نیازمند از باب معیشتی و بهداشتی میشد.

موسوی گفت: آن بخش گرفتار و مبتلا که رقمی در حدود ١٠٠٠ نفرند باید با یک برنامه اجباری کنترل شوند و اجازه تردد تا اخذ گواهینامه سلامت به آن‌ها داده نشود.

او تصریح کرد: ما اگر این گروه و افراد مبتلا احتمالی آینده را بصورت اجباری کنترل و رفت و آمد و ترددشان را محدود و متوقف کنیم یقینا بحالت اول بازخواهیم گشت.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: در این فرایند تعدادی بستری و در کنترل بیمارستانند و تعدادی در مرکز نفس قرنطینه می‌شوند تعدادی هم به دلخواه خودشان در خانه قرنطینه می‌شوند، اما کنترل ترددشان تا دستیابی به گواهی سلامت در اختیار کمیته‌ای تحت نام پلیس کروناست.

موسوی گفت: واقف هستیم که تعدادی از این افراد مشکل تامین دارو، غذا و پک‌های بهداشتی دارند واحد سوم این کمیته واحد پشتیبانیست که با ترکیب شرکت‌ها و نهاد‌های اقتصادی تشکیل شده و نیازمندی‌های این قشر را تامین می‌نماید.

او افزود: در طول مدت قرنطینه خانواده این قبیل مبتلایان توسط عوامل بهداشت کلا تست اجباری میشوند، افراد مبتلا هر روز سرشماری و از ترددشان ممانعت به عمل می‌آید.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه در صورت عدم تمکین به ماندن در محل قرنطینه از طرف مرکز بهداشت علیه آن‌ها طرح شکایت شده و مطابق مقررات به اتهام تعرض به سلامت جامعه تحت پیگرد قانون قرار میگیرند تصریح کرد:اعمال فوق به طور مستمر و هر روز و پس از اعلام واحد شناسایی توسط سایر واحد‌ها انجام می‌شود و این بهترین شیوه کنترل است

موسوی در پایان گفت: این نتیجه عملکرد کمیته پلیس کروناست که مقرر است به همت مردم و مسئولین و حمایت نخبگان و دلسوزان، آبادان در اجرای آن پیشتاز باشد و بنا نیست که غیر از موارد مذکور خدای ناکرده برای فردی محدودیت ایجاد شود لذا انتظار حمایت و اجرای اصول این طرح را داریم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.