معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

قاتلان مرد جوان در حکیمیه دستگیر شدند

سرهنگ گودرزی از دستگیری ۴ مرد و یک زن در پی کشف جسد مرد جوانی که بر اثر خفگی در منزل خود واقع در شرق تهران جان باخته بود، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت ۲۱:۴۰ دقیقه هفدهم اردیبهشت ماه گزارش وقوع یک فقره قتل از طریق کلانتری ۱۴۶ حکیمیه به پلیس آگاهی اعلام شد که بلافاصله اکیپی از کارآگاهان اداره دهم به محل اعزام و با جسد مرد ۳۶ ساله‌ای به نام "فرهاد" روبرو شدند که دستهایش از پشت بسته و یک شال زنانه دور گردنش بود و خفه شده و توسط قاتل یا قاتلین نیز آثار انگشت مقتول بر روی تعدادی سفته زده شده بود که تعدادی از سفته‌ها نیز در محل کشف شد.

وی ادامه داد: یکی از آشنایان مقتول به نام مهشید که جسد را کشف کرده بود در بازجویی‌های اولیه اظهار داشت، دو شب بود که موبایل مقتول از دسترس خارج شده بود و تماسی نداشتیم من که نگران شده بودم به درب منزلش مراجعه و مشاهده کردم خودروی متوفی در پارکینگ است و صدای تلویزیون از منزلش به گوش می‌رسد، اما در را باز نمی‌کند به همین دلیل با پلیس و آتش نشانی تماس گرفتم و بعد از گشوده شدن در با جسد فرهاد روبرو شدیم.

کارآگاه گودرزی افزود: در گام نخست تحقیقات کارآگاهان اداره دهم به بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های مجاور محل وقوع جنایت پرداختند که مشخص شد در ساعت ۲۱ شب حادثه یک زن به همراه ۴ مرد با یک خودرو سمند به درب مجتمع مسکونی مراجعه کرده‌اند و در ابتدا ۴ مرد با ماسک و یک زن که چادر و ماسک دارد وارد ساختمان می‌شوند و چند دقیقه بعد زن بدون چادر از ساختمان خارج شده و با خودرو سمند محل را ترک می‌کند و ساعت ۲۱:۳۰، ۴ مرد در حالی که اسناد و مدارکی را در دست داشتند به سرعت از ساختمان خارج شده و پیاده از محل می‌گریزند.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته و سفته‌های کشف شده در صحنه قتل کارآگاهان متوجه شدند فرهاد با یکی از دوستانش به نام شاهین اختلاف مالی داشته است، به همین دلیل تحقیقات کارآگاهان بر روی این فرد متمرکز و مشخص شد شاهین در شب حادثه به همراه زنی به نام ناهید و ۲ تن از دوستانش و همچنین برادرش به منزل مقتول مراجعه کرده است. با شناسایی متهمان هر ۵ متهم در یک عملیات ضربتی و به صورت همزمان دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال یافتند.

گودرزی ابراز داشت: شاهین در همان بدو ورود به اداره دهم به قتل فرهاد اعتراف کرد و اظهار داشت: با فرهاد ۳ سال پیش در بیمارستان آشنا شدم که پس از مدتی به من پیشنهاد شرکت در یک پروژه را داد و من که به او اعتماد پیدا کرده بودم در طی این ۳ سال ۱۸ فقره چک به مبلغ حدود ۱۸۰ میلیارد ریال به او دادم، اما چند وقت پیش فهمیدم پروژه‌ای در کار نیست و از من کلاهبرداری کرده و حتی تعدادی از چک‌ها را برگشت زده است.

این مقام انتظامی گفت: فرهاد ادامه داد: با ناهید که وکیل بود مشورت کردم و او گفت از لحاظ قانونی نمی‌توانی اقدامی انجام دهی و باید با ترساندن فرهاد مجبورش کنی سفته به تو بدهد تا بتوانی خسارتت را از او بگیری. به همین دلیل با دو تن از دوستان و برادرم صحبت کردم و آن‌ها نیز حاضر شدند به من کمک کنند و همگی در شب حادثه با سمند ناهید به درب منزل فرهاد رفتیم، چون می‌دانستم فرهاد در را به روی هر کسی باز نمی‌کند ناهید با یک بشقاب حلوای نذری به درب منزل فرهاد رفت و وقتی در را باز کرد ما به زور وارد شدیم و ناهید هم رفت.

وی افزود: در ابتدا دست و پایش را بستیم و اقدام به زدن اثر انگشتت پای حدود ۲۰ فقره سفته کردیم و با توجه به مقاومت مقتول و اینکه قصد داشت سرو صدا کند یک عدد آمپول کورتان به او تزریق کردیم و دهانش را با شال بستیم و بعد از چند دقیقه متوجه شدم حالش بد شده و نفس ندارد. سعی کردیم با ماساژ و تنفس مصنوعی نجاتش بدهیم اما فوت کرده بود. ما هم وحشتزده با برداشتن گوشی موبایل و لپ تاپ و سفته‌ها از محل گریختیم که در این بین تعدادی از سفته‌ها هم جاماند. پیاده تا اتوبان بابایی رفتیم و از آنجا با خودروی من متواری شدیم.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: متهمان با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۲۷ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کلاهبرداری = خطر مرگ
آخرین اخبار