رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد؛

توصیه به ورزش برای مقابله با کرونا/برخی گمان می کنند کرونا تمام شده

قدیر گفت:فعالیت با شدت متوسط، ایمنی بدن را نسبت به بیماری کرونا بسیار کمتر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمدرضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به آماری پیرامون تعداد افرادی که ممکن است به بیماری کرونا در کشور و استان قم مبتلا شده باشند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در کشور حدود ۲۰ درصد مردم و در قم حدود ۵۰ درصد مردم به کرونا ویروس مبتلا شده باشند.

او با تأکید بر اجرای غربالگری مرحله سه گفت: افراد مسن و بیماران زمینه‌ای بیشترین گروه‌های هدف این بیماری هستند، همچنین بر اساس آمار میزان کشندگی این بیماری در ایران کمتر از سایر کشور‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان دلایل ابتلای بیشتر مردان به بیماری کرونا بیان کرد: فعالیت با شدت متوسط، ایمنی بدن را نسبت به این بیماری بسیار کمتر می‌کند، بنابراین به تمام همشهریان تقویت بنیه بدنی و ورزش را توصیه می‌کنیم.

قدیر با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ بیمار در بخش‌های بیمارستانی به علت ویروس کرونا در قم بستری هستند، گفت: حال ۳۵ نفر از این افراد بدحال و وخیم است که به علت بازگشایی‌های صورت گرفته در کشور، انجام مسافرت‌ها و کم کردن فاصله‌گذاری‌ها شاهد افزایش این بیماری طی روز‌های اخیر در استان بوده‌ایم و در این رابطه پیک‌های کوچکی داشته‌ایم.

او بیان کرد: برخی فکر می‌کنند بیماری تمام‌شده و ماسک‌ها را کنار گذاشته‌اند، درحالی‌که این‌گونه نبوده و باید همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را داشته باشیم و این فرهنگ در بین مردم باید ایجاد شود که با کرونا زندگی کنند و باید خود را در برابر کرونا تجهیز کنیم.

قدیر با بیان اینکه استان‌های گیلان، مازندران و قم جزو استان‌هایی هستند که طرح تحقیقاتی ایمنی در آن‌ها ایجادشده است، ادامه داد: مدارس و دانشگاه دو مکان مهم هستند که باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، در خصوص این دو مکان حساسیت ویژه داریم، اینکه در هر مدرسه‌ای بتوانیم یکی یا دو تب‌سنج بگیریم کاری است که باید انجام شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار