کاهش ۶۹ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : تصادفات فوتی و جرحی در استان طی ۲ ماه ابتدای امسال ۶۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به کنترل تصادفات درون شهری گفت : در ۲ ماه ابتدای امسال ۶۹ درصد تصادف فوتی و جرحی در استان کاهش داشته است.

او گفت : در این مدت تصادفات فوتی نیز ۳۶ درصد کاهش نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

 شیری افزود: براساس آمارها، بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است که نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و تخطی از سرعت مجاز و صحبت با موبایل بوده است.

او با بیان اینکه بیشترین تصادفات با ۸۱ درصد مربوط به خودروی سواری است، گفت: تصادفات ساختگی و جعلی نیز طی دو ماه نخست امسال ۴۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اعلام اعمال «طرح برخورد با خودرو‌های هنجارشکن و رانندگان متخلف حرفه ای» افزود: این طرح در استان و در تمام حوزه‌های انتظامی، ترافیکی درون شهری و برون شهری در حال اجراست.

او گفت: در این طرح خودرو‌هایی که با انجام حرکات نمایشی از جمله پخش صدا‌های ناهنجار، صدای اگزوز، و تخلفات حادثه‌ساز موجب مزاحمت برای دیگر شهروندان می‌شوند، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت و با خاطیان برخورد می‌شود.

شیری افزود: به موجب این طرح پلیس می‌تواند با صاحبان خودرو‌های شیشه دودی، لامپ‌های زنون دار، تغییر در ارتفاع خودرو و دوردور کردن به شدت برخورد کند.

او ادامه داد: بر این اساس در ۲ ماهه اول سالجاری در اعمال قانون در خصوص بحث اگزوز ۲۸ درصد، پخش صدا‌های ناهنجار ۱۹ درصد، شیشه دودی ۸۹ درصد و حرکات مارپیچ و خطر ناک ۸۳ درصد افزایش عملکرد را شاهد بودیم.

 شیری با اشاره به اینکه طی ۲ ماه نخست امسال در مجموع در برخورد با تخلفات حادثه ساز ۸ درصد افزایش عملکرد داریم، گفت: در این مدت خودرو‌های توقیف شده مرتبط با ناهنجاری اجتماعی که اعمال قانون شده‌اند ۴۷ درصد افزایش نسبت به مشابه سال قبل دارد.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه با اعلام اینکه صدور برگ جریمه برای موتورسواران نیز افزایش داشته است، گفت: در این خصوص موتور سیکلت‌های توقیف شده نسبت به مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در دو ماه گذشته بالغ بر ۶ هزار و ۴۱۷ مورد تخلفات مرتبط با ناهنجاری اجتماعی از جمله، لایی کشی، نوشتار، ایجاد مزاحمت، پرده، پوشش نامناسب و حرکات مارپیچ ثبت شده است که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و طی آن ۳۶۱ دستگاه خودرو توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه ضمن اشاره به خدمات ارائه شده از جمله تعویض پلاک، صدور گواهینامه، مهندسی ترافیک و رسیدگی به اعتراضات جریمه‌ها، گفت: پلیس در مسیر ارتقا و افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و با مخلان نظم و امنیت برابر قانون رفتار می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار