ثبت نام دریافت تسهیلات برای کسب و کارهای فرهنگ و هنر آغاز شد

ثبت نام دریافت تسهیلات برای کسب و کار‌های حوزه فرهنگی و هنری آسیب دیده در بحران کرونا در سامانه کارا آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا نام نویسی می‌کند.

فاطمه کرمپور با بیان این مطلب که سامانه kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده است، ادامه داد: ۱۳ رشته کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در سامانه تعریف شده که افراد باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.

او افزود: کسب و کار‌هایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی هستند در مرحله اول این تسهیلات قرار دارند و متقاضیانی که کد بیمه ندارند در مرحله دوم می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است.

کرمپور گفت: متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده را به بانک‌های عامل بفرستند و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

او عنوان کرد: فعال بودن کسب و کارها، تعدیل نکردن نیرو‌ها و استفاده نکردن از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مبلغ تسهیلات برای واحد‌های تعطیل شده اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحد‌های فعال تعطیل نشده به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است.

کرمپور افزود: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر امسال در ۲۴ قسط است.

او بیان کرد: وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کار‌ها متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود.

 

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.