روز‌های خوش تالاب قوریگل

فرماندار شهرستان بستان آباد با بیان اینکه تالاب قوریگل در بهترین وضعیت آبی خود نسبت به ۱۰ سال قبل قرار دارد گفت:بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در این تالاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسوی حسینی فرماندار شهرستان بستان آباد در کمیته محلی مدیریت حوزه آبریز تالاب بین المللی قوریگل با بیان اینکه تالاب قوریگل در بهترین وضعیت آبی خود نسبت به ۱۰ سال قبل قرار دارد گفت:بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در این تالاب وجود دارد.

او از اجرای طرح توانمند سازی روستا‌های حوزه آبریز تالاب بین المللی قوریگل در این شهرستان خبر داد و افزود:در این طرح سعی می‌شود ظرفیت‌های بومی محلی در اشتغالزایی و کار آفرینی و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی شناسایی و عملیاتی شود.

او با بیان اینکه در چندین روستای حوزه تالاب بین المللی قوریگل طرح‌های گردشگری زیست بومی پیگیری می‌شود افزود:تشکیل صندوق‌های خرد در روستا‌های این شهرستان از اولویت‌های اصلی ما است.

موسوی از ایجاد مرکز بوم گردی و اطلاع رسانی تالاب قوریگل خبر داد و افزود:توسعه حفاظت از محیط زیست و توسعه گردشگری شهرستان دو هدف مورد تاکید شهرستان است.

در پایان جلسه مسئولان استانی و شهرستانی از روستای هدف گردشگری هراب بازدید و از نزدیک در جریان ظرفیت‌های بومی محلی و نمایشگاهی آن قرار گرفتند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار