پیش‌بینی برداشت ۱۸ هزار تن گندم از اراضی آرادان

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آرادان زیر کشت گندم است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی مدیر جهاد کشاورزی آرادان ضمن بیان اینکه عملیات برداشت گندم از ۱۵ خردادماه در آرادان آغازشده است، گفت: سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم است.

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود، افزود: عملیات برداشت گندم در این منطقه تا ۱۰ تیر ادامه خواهد داشت و این در حالی است که میانگین تولید گندم در آرادان ۲.۵ تن در هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه سیوند، پارسی و رخشان، مهم‌ترین ارقام کشت‌شده در گندمزار‌های این شهرستان است، تصریح کرد: شش دستگاه کمباین بومی و ۲۱ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان بر عهده‌دارند.

شاه‌حسینی توزیع بذر اصلاح‌شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی را ازجمله اقدامات مهم این نهاد در حمایت از کشاورزان آرادانی برشمرد و گفت: ۱۰ گروه برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان در حال خدمت‌رسانی به گندم کاران هستند.

او با تأکید بر اینکه تنظیم کمباین‌ها و نظارت بر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از وظایف اصلی این گروه‌ها است، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و اطلاع‌رسانی برای سم‌پاشی به‌موقع علیه عوامل خسارت‌زای گیاهی از دیگر اقدامات حمایتی این نهاد است.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: پیگیری در زمینه اعمال مدیریت بهینه تغذیه گیاهی، اجرای مزرعه تحقیقی و ترویجی مقایسه ارقام گندم و انتقال‌یافته‌های نوین به کشاورزان از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از کشاورزان آرادانی انجام شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.