گفت‌وگوی تلفنی پمپئو و گوترش بر سر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

مایک پمپئو در پیامی توئیتری از گفت‌وگوی تلفنی خود با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه طی پیامی در حساب توئیتری خود از گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران خبر داد.

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در رابطه با موضوعات مختلفی همچون سوریه و لیبی نیز با دبیر کل سازمان ملل گفت‌وگو کرده است. وی در این تماس تلفنی از دبیر کل سازمان ملل خواسته تا موضوع ایران، لیبی و سوریه را شورای امنیت پیگیری کند.

در این پیام توئیتری آمده است: «تماس تلفنی خوبی با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل داشتم. منتظر استمرار همکاری با دبیر کل سازمان ملل درباره موضوعات مهمی همچون ایران، لیبی و سوریه در شورای امنیت سازمان ملل هستیم».

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در خصوص تماس تلفنی پمپئو و گوترش گفت یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این گفت وگو، تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بوده است.

تحریم تسلیحاتی ایران ماه اکتبر(مهر ماه) منقضی می‌شود. در این بین، آمریکا تلاش می‌کند تا ضمن جلب نظر روسیه و چین مقدمات تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را فراهم کند. تحریم تسلیحاتی ایران از جمله موضوعاتی بود که در برجام پیش‌بینی شده و برای پنچ سال اعتبار داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار