مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان از برنامه‌های این سازمان در راستای پایدار سازی و مدیریت منابع آبی استان خبر داد

امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: در راستای پایدار سازی تاسیسات و مدیریت تقاضا اقداماتی از جمله اصلاح، نشت‌یابی و رفع نشت شبکه‌های توزیع انجام شد که تا حدودی میزان تولید آب را مدیریت کرد.

او افزود: در تعدادی از شهر‌های استان از جمله بیرجند، طبس‌گلشن، فردوس و قاین با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های پی‌درپی و افت سطح منابع آب زیرزمینی، امکان بهره برداری از چاه‌ها بر اساس دبی مجاز پروانه‌های بهره برداری وجود نداشته و میزان تولید آب چاه‌ها کمتر از حد مجاز می‌باشد.

امامی ادامه داد: جابه‌جایی، احیاء و باز سازی چاه‌ها برای تعدادی از منابع انجام و همچنان در دستور کار می‌باشد.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: در بعضی از شهر‌های کوچک استان که به دلیل تک منبع بودن نگرانی‌هایی وجود دارد، اخذ مجوز‌های چاه جدید و افزایش حجم ذخیره سازی با احداث مخازن آب در برنامه کاری می‌باشد.

او عنوان کرد: در شهر بیرجند پروژه‌های جابه‌جایی، احیاء و بازسازی برای تعدادی از چاه‌ها انجام شده که افزایش دبی بهره‌برداری را در پی داشته است.

امامی بیان کرد: در راستای مدیریت تقاضا و کاهش هدررفت آب نیز پروژه‌های اصلاح شبکه، نشت‌یابی و رفع نشت شبکه‌ها، بازسازی انشعابات دارای نشت و تراکم اتفاقات از چند سال قبل در برنامه کاری بوده و همچنان در دست اجرا می‌باشد.

او با اشاره به این که تعدادی از شهر‌های استان در وضعیت تنش آبی قرار دارند اظهار امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده برای پایدار سازی منابع و تامین تعدادی مولد برق اضطراری با همکاری سایر سازمان‌ها از جمله شرکت آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق استان، تابستان امسال مشکل کمبود آب به وجود نیاید.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار